![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
...Merkel står nu i "skottgluggen" från Frankrike...
http://www.theguardian.com/business/...d-no-deal-live |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
jag var hela tiden säker på att det skulle lösa sig, nu är jag det inte längre...usch, det här kommer grekerna aldrig att förlåta omvärlden och jag kan inte klandra dem.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Den 'kanskje-avtalen' som foreligger, gir ikke Hellas rom for annet enn å betale sin gjeld i 'evighet'. Skyld eller ikke skyld, her mistes mye av selvstendigheten. Og hvor finnes 'rommet' for bærekraftighet, mon tro? Og hvor i all verden ble det av anmodningene fra Hillary C. og Obama i denne settingen? - Dette forstår jeg ikke. Hvem er egentlig opportunistene her? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Gör mig illamående. Det är vidrigt. Och det är inget emot hur de greker som satt bredvid mig nyss känner kan jag tala om. Ren och skär utpressning. Men säkert kommer de inte att släppa Tsipras hem till grekerna med ett glädjande budskap. De vill ju få bort honom från regeringsposition och vill inte att han ska ha folkets stöd.
|
|
|||
|
|||
![]()
Finansministrarna har varit bad guys tidigare, medansvar regeringscheferna har haft en mer försonlig inställning. Så mötet nu i eftermiddag kommer nog att ge svaret.
Så för de som vill vara kvar i Euro får de hoppas på att vissa förhandlingar fortgår. Tex kommer de nog kräva förtydligande eller garantier av Grekerna innan ett eventuellt avtal. Förtroendet mellan parterna är väl inte de bästa. |
|
||||
|
||||
![]()
Det är därför det är synd att regeringscheferna ställde in idag - nån halvtimme efter att Dijsselbloem twittrat att han just informerat Tusk om utfallet av gårkvällens möte. Sedan ställde Tusk in. Det är illavarslande. Å andra sidan, även om EU-ledarna skulle kunna fatta ett självständigt beslut skulle det väl se helkonstigt ut om de inte hade något underlag alls från finansministrarna.
|
![]() |
|
|