![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Ja, Janne verkligen! Jag har haft en helt underbar resa och jag är glad att åka hem och smälta allt! Jag har mött vädrets sätt att hälsa mig välkommen, den ( ja dyra) fina taxiresan med härlig chaufför..Kari och Arnes underbara välvillighet, Stellas och Panagiotis fantastiska gästfrihet. Så alla goa människor som gett mig lift och givit mig nya upplevelser...och den väldigt korta inblicken I flyktingars liv...Perspektiv!
Jag undrade visst I inledningsrapporten varför jag inte åkte charter....? Jag är glad att jag inte gjorde det! Jag har "vuxit" denna resa och VETatt jag klarar mig själv..,tro det eller ej,men även knagglig grekiska öppnar dörrar! Jag fick beröm idag av det grekiska paret. Nu ska jag packa! Lissi |
|
|
||||
|
||||
|
Lissi, Tusen takk for alle rapporter
- for det veldig trivelige samværet vi hadde i Kardamili ![]() Og, de siste dagene de herlige beskrivelsene som har ,vekket "gamle minner", fått meg til å lengte veldig til Athen ![]() Men, det var vondt, og rørende, å lese om situasjonen i Pireus ......! At denne ferien ble/vendte til å bli så innholdsrik og fin, med trivelige møter og Filotimo, skyldes i s t o r grad din positivitet og personlighet, Lissi ![]() Ønsker deg en riktig GOD reise hjem i morgen
|
|
|
|||
|
|||
|
Åh Lissi,jag är både rörd och berörd av din rapport idag💕
Monica😍 |
|
|
|||
|
|||
|
Tack alla!
Kvällen har tillbringats på Adonis takterass med magisk utsikt över Akropolis och ett stort glas vitt vin.. och jag fick nyss ett underbart mail från det grekiska paret jag berättade om! Redan! Jag har svarat och nu är, tror jag, ytterligare ett grekiskt vänskapsband knutet. Törs man ens skriva att detta hade inte hänt på parresa? Men ensamresor är en sak och parresor en annan slags resa med olika och på många sätt lika fina upplevelser. Kalinichta! Lissi |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Kalimera är ju så fylld av en massa härliga tips och man skulle vilja resa överallt. Men det vet du ju! ![]() / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Men så roligt! Antar att du behöver miljöombyte efter lilla Kardamili, och det dåliga vädret där. Loutraki har jag aldrig varit i, så det ska bli mycket intressant att läsa om din vistelse där.
|
![]() |
|
|