![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag säger bara ---Herregud vad händer....Vuxna människor..Låt folk resa på det sätt som de vill.Blir väldigt arg när Janne blir påhoppad....hur tänker Ni`? Önskar Er alla en fin helg.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Jag stänger den här tråden nu. Avslutningsvis vill jag tack Lissi, Admirala och Thira för er tid på Kalimera! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, låt oss hoppas det. Vi som är kvar får sköta forumet och se till att det överlever, tills vi får nya medlemmar igen.
![]() Vad gäller de tre avhopparna, så vill jag ge dem några ord på vägen (ja, jag tror dom läser här ännu). Ta dig inte själv på för stort allvar. Ingen annan gör det. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Väl talat, Janne. Inte för att du behövt försvara dig, men jag förstår. Om det funnits några tvivlare kvar, förutom avhopparna, så måste de vara överbevisade nu. Vi är många många som håller på dig!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vill bara tillägga att jag hade åxå sagt upp mitt medlemskap om jag hade gjort sådana påhopp/inlägg.
Jag hade skämts förmycket för att va kvar! /Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Varför behövs försvarstal?
Varför ifrågasätts de grundförutsättningar som ges för oss medlemmar så ofta numera? Varför anklagas Janne för någonting han inte har gjort? Känner inte ALLA till den betydelse han har för informationsspridningen om Grekland och den betydelse han har "utanför" själva driften han utför av sidan (hans många resor, de pengar som spenderats osv. osv.)? Förtal är ett hårt ord, ska inte nämnas då det är en tung juridisk term. Men anklagelserna om hans "inblandning" angående AI är grundlösa, falska och kan med alla nu givna fakta helt viftas bort som kvalificerat TRAMS (Lidbom-Björck). Ordet time-out har nämnts, "de bör kanske tänka över sina handlanden", JASÅ??? Ge mig EN anledning till VARFÖR??? Kraftigare än så här väljer jag att inte uttrycka mig, jag har lärt mig av hur jag ibland felaktigt och onyanserat har uttryckt mig här förr om åren, precis lika mycket mognad numera i uttryckandet/skrivandet jag gör, jämfört med min syn på hur och varför jag RESER till Grekland. Att häva ur mig en anklagelse mot någon annans resande är för mig ett helt främmande agerande även om jag innerst inne kan TYCKA något, utan att SKRIVA det till allmänt beskådande. Ska enskilda medlemmars skrivna åsikter driva Kalimera till vansinne och skaka om sidan så att den helt ifrågasätts så är det DEFINITIVT inte driften och skötseln av Kalimera som det är fel på, tamme f**n. /Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Där satte du den, Hasse!
Nu när alla har fått lite distans så flödar orden! Och jag tror att även icke längre medlemmar har läst och begrundat inläggen! Handling talar högre än ord✌ Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vårt behov av syndabockar är omättligt, jag vet.
Janne, sluta försvara dig. Det föder alltid misstanken om skuld, inte rent samvete typ, vilket du, eller ex:s jag, naturligtvis inte har. Forumet är inte en folkdomstol, eller bärare av ”gillasyndromet” från asociala medier. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förstår dock om Du känner ett behov att försvara Dig mot orättfärdiga och kränkande påhopp. Kom ihåg att Du betyder SÅÅÅ mycket för Greklandsturismen och för alla oss Greklandsvänner! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hjälp mig nu att visa på vad som är nytt, i denna tråd, 2016 . Bortsett då från att ingen/ingenting är för evigt. Och att vi är sååå impulsstyrda. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
För övrigt kan jag säga att jag hittade detta forum för ca 1 år sedan nu. I somras for vi iväg på vår första egenbokade resa. Naxos 1v. Vi bodde hos Vaggelis & Effie på Hotel Agios Prokopios efter att läst detta forum. Vi blev snabbt Naxosfrälsta, så nästa sommar bär det av två veckor med flyg till Mykonos, vidare till Paros för 3 nätter, 9 nätter på Naxos för att avsluta med 2 nätter på Mykonos. Detta hade ALDRIG hänt om jag inte hittat detta forum, det kan jag lova båda avhopparna. Så att visa upp den direkta oförskämdhet som framför allt Admirala vräker ur som gentemot Janne gör mig rent ut sagt förbannad! Skämmes! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja hörrni, ännu har mitt medlemskap inte avslutats men då jag nu begärt det så passar jag på att säga några ord.
Till att börja med: Grekland är ett land av kött och blod. Det består inte enbart av solsängar, parasolldrinkar och vackra promenader längsmed ändlösa stränder. Bakom varje siffra i statistiken från det krisdrabbade Grekland så döljer sig ännu en människa som drabbats av fattigdom. Jag vet att många frusit ihjäl i bergen om vintern för att de fått elen avstängd, har vänner som flyttat från Grekland för att de inte längre kan försörja sig på sitt arbete eftersom lönen blivit halverad och hyran höjd. Många av de människor bakom statistikens siffror har jag träffat på gatorna i Aten. Har vi då något ansvar som turister (åtminstone vi som åker dit på regelbunden basis)? Ja, menar jag och tycker absolut inte att ett Greklandsforum med så många resenärer som gång på gång får motta och ta del av grekernas vänlighet, gästfrihet, deras välvilja att dela med sig av sitt land och sin kultur till oss bör uppmuntra till sånt som att pruta ned rummen när det redan råder kris i landet eller AI (ABSOLUT INTE AI). Har man som distributör av detta forum och som en Greklandskännare som så många lyssnar på, ett ansvar att ta ett mycket tydligt avstånd från sånt som kan förstöra ytterligare för turistnäringen i Grekland. Ja, jag anser det som sagt. Inte heller är det upp till någon här inne att tala om för grekerna hur de ska sköta sitt land. Det bestämmer de själva. Jag tror som Admirala att det nog är ganska skönt för forumet att bli av med oss nu då vi påpekat det som finns bakom det man ser som tillfällig turist. Jag kan inte dra annan slutsats än att här på Kalimera, är det ensidigt den sidan man vill erbjuda resenären. Och detta tycker jag är synd, eftersom vi som resenärer faktiskt kan göra, åtminstone till en liten del, skillnad för många men bara om vi ser det som finns under ytan i Grekland. Grekland finns inte där som vår egna lilla lekpark där vi kan gotta runt oss hur som helst!!! Jag har aldrig skrivit här för forumets skull och inte heller för min egen. Det har varit för mitt älskade Greklands skull och en förhoppning om att kunna locka fler att åka dit men också, som sagt, att få folk att se även en annan sida av Grekland. Landet bakom solen. Jag tackar härmed för mig och hoppas att ni tänker på att betala fullt för rummen, inte åka AI och ha förståelse för landets svåra situation och försöka att se under ytan, bortom parasollen och den vackra stranden. Även om det är mycket svårt för många av er ![]() Senast redigerad av Thira den 2016-12-06 klockan 23:54. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Man kan konstatera att alla fortsatt har rätt att ha en egen uppfattning om hur saker och ting ligger till. Därefter får man göra det som bäst behagar.
Fridens liljor! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hälsa Grekland
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas verkligen inte Kalimera går i pension.
// KR |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
![]()
En bekjennelse fra meg, jeg tar en overveid risiko på å miste "venner"!
Jeg/vi har forsøkt AI, og har fortsatt verdens beste samvittighet i fht Hellas ![]() Av ren nysgjerrig-/nyfikenhet tilbrakte vi 4-fire av vår 56 døgn's ferie i fjor høst på et AI hotell på Rhodos! Vi har tilbrakt minst 98% av feriene våre i Hellas de siste 30årene, f.o.m 2011 12- 13 uker pr år. Jeg har som hobby å planlegge Hellasferier, reiser aller mest "på egenhånd", men tar gjerne en billig charter restplass når det passer/dukker opp! Hvordan vi reiser påvirker ikke det vi "fyller" feriene våre med ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller med Laero (!) och de flesta andra här. Även om jag också tycker att AI är skit på alla sätt, så inte tänker jag lämna forumet bara för att tappre, tappre Janne råkar ha tagit in på ett dylikt nån gång. Och inte tänker jag (faktiskt) moralisera över andra som gör det heller. Alla har väl sin anledning. Att det knappast gynnar lokala näringsidkare är väl rätt klart. Liksom att det verkar oerhört tråkigt. Jag skulle själv aldrig ens fundera över AI, men det kan ju faktiskt finnas någotsånär vettiga anledningar till att en del väljer det, trots allt.
|
![]() |
|
|