![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Har ju sagt det förr, men säger igen - du är otrolig, bara några veckor till nästa resa.
Att du ska till Paleochora över jul och nyår, det är ju tradition, men 3 veckor på Kreta redan nu låter som en dröm. Hoppas du hinner vila upp dig innan dess. Och ha det så underbart när du kommer dit. Vi väntar alla med spänning på rapporter. Kerstin ![]() ![]()
|
|
|
|||
|
|||
|
Som redan sagt, du är fantastisk, Birgitta! Vilket go du har, här finns inga (nästan) svårigheter bara möjligheter...... Är så imponerad, önskar så jag hade lite av din drive.....
Att greker gillar (respekterar och hjälper! med glatt humör) äldre är verkligen sant. I Sverige är vi ju "bara" tärande på ekonomin (och i vägen) eftersom vi behöver lite hjälp här och där. Respekt är just skillnaden, mellan generationer. Tack för så fina bilder och rapporter. Ser fram emot fler från härliga södra Kreta! Catlady, ett Birgitta-fan......
Senast redigerad av Catlady den 2023-09-18 klockan 20:21. |
|
|
||||
|
||||
|
Så fint att du fick hjälp på Arlanda. Det finns ju regler, men det hindrar ju inte att man som anställd kan tänka själv också. Så det var bra gjort av den person som hjälpte dig. Alltid kan man ju inte veta i förväg att man behöver hjälp.
Kreta väntar ![]() / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Birgitta,du är då bäst👍👍
Samma erfarenhet på Arlanda. det är 0 flyg till Sundsvall lördagar så tog jag ett flyg till Umeå. Eftersom jag inte varit på Arlanda efter all omflyttning vart det kaos i huvet,fick hjälp av en vänlig man inne på taxfree som hjälpte mig å läsa så jag kom rätt. Sen fick jag springa🥵 Pia |
|
|
||||
|
||||
|
Birgitta!
Du är helt otrolig! Jag har lyckan att känna mycket värdefull kampvilja och tillförsikt med framtiden. Om det kommer att räcka ända fram vet jag inte. Men du bidrar verkligen med inspiration för mig att tro att jag nån gång igen ska resa till Grekland. Till dess följer jag gärna med på dina turer! Masse |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Birgitta |
|
|
||||
|
||||
|
Tack än en gång du makalösa Birgitta!
![]() Amorgos röda guld var det tyvärr länge sedan jag smakade. |
|
|
||||
|
||||
|
Ja,Tack Birgitta för alla dina berättelser o bilder!
Maria |
|
|
||||
|
||||
|
Jag vill tacka för allt fint ni skriver!
Det stärker mig i min uppfattning att jag ska fortsätta att skriva mina rapporter i världens bästa blogg, Kalimera! Det finns så många, många trevliga människor här, som ger så mycket av sina erfarenheter. Dessutom har man fått så många vänner från bloggen, som man träffar på någon ö, så där helt apropå bara. Janne och Camilla, ni gör ett suveränt jobb, som tillsammans med vi andra håller igång bloggen. Kanske blir det ett vykort från fina Chora Sfakion när jag båtluffar i sydvästra Kreta! Birgitta |
![]() |
|
|