![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Egentlig h e l t umulig å velge, men siden det er vinter nå, så får jeg velge vinterfavoritten min "Xirino me Selino"
![]() - når den er tilberedt som best, er den helt vidunderlig god ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
For min egen del er en skikkelig stifado bare rett og slett knallgodt!! Mmmmm... Ingrid ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - det er nok en forutsetning å være glad i selleri for å like denne retten, for det er mye selleri, kjøttet er så mørt så mørt og sausen ( jevnet med egg/sitron) vidunderlig god, mums....... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
DOLMADES med vindruvsblad. Mums.
Jag tycker det är godast endast med ris utan köttfärs. Katerina |
|
||||
|
||||
![]()
Om man nu skall välja en favorit av alla goda grekiska rätter så måste det bli GIGANTES. Och den smakar allra bäst i bergsbyn Manolates på Samos.
Britt-Marie |
|
|||
|
|||
![]()
allt e gott.... kan inte välja hahahh
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lachano-dolmades!!!
Svärmor gör de godaste som finns!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ingen har nämnt melitzanosalata? Det är min absoluta favorit!
|
|
||||
|
||||
![]()
Grekisk sallad beställer jag alltid, både till lunch och middag
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vinbladsdolmar med citronäggsås kan jag äta varenda dag!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kokoretsi står høyt på min liste, men jeg synes det har blitt vanskeligere å finne den på menyene de siste årene, særlig på turiststeder. Kanskje turistene har funnet ut hva den er laget av?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
åhhhh jag med!!!! jag älskar vinbladsdolmar.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har en favorit, som jag bara har ätit en gång, tyvärr! Är väldigt osäker på stavningen.
Soutzokakia, liknande i den stilen. Avlånga köttbullar, liknande järpar. Tillsammans med tomatsås, oliver, grönsaksris och tzatziki! Mums! Jenny |
|
||||
|
||||
![]()
Holder med Monica grillet Bourbonia er det aller, aller bedste
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
I September 2001 var vi i Georgioupolis på Kreta. Jag åt då en fantastiks Lamgryta, den bäst jag någonsin ätit. Två år senare besökte vi åter igen Georgioupolis, jag skulle naturligtvis prova denna formidabla rätt igen på samma restaurant. Den var precis lika god som jag drömt om att den var. Tobbe S |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer!
|
|
||||
|
||||
![]()
jag är farligt förtjust i allt vad lamm heter.. så kleftiko får vi väl sätta då, kanske...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den godaste grekiska rätten är självklart BOUREKI. Någon som har receptet, förresten?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja jag tycker ju väldigt mycket om xorta. Det är min favvorätt.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Rost Lamb med senapssås och bakad potatis
Senast redigerad av inkfish den 2007-03-08 klockan 22:26. Anledning: långt citat |
![]() |
|
|