![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Ulrika.. Kanske det är så att det ÄR dags att göra något annat i livet som i sin tur gör att du/ni kan besöka Grekland oftare? Eller t.om. flytta? Varför inte kolla dom möjligheter som finns till: utlandsjobb som svensk, ändra utgifter i Sverige som dyrt boende till billigare, skaffa jobb som ger högre inkomster, osv,osv.. Se MÖJLIGHETERNA och TA TAG i drömmen.. den förverkligar sig inte av sig själv..
Måddans gubbe (coach till yrket) |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är nog dags för förändring men det är lättare sagt än gjort. Bor stort (och dyrt) då vi har fyra barn. Jobbar inom landstinget, som inte betalar alltför bra...Ska söka annat jobb då jag inte trivs så bra, men det blir tyvärr ingen löneökning! Jag vet att man ska se möjligheterna, men det är svårt. Vi har tonårsbarn, två bor bara här på helgerna, så min sambo betalar underhåll. Vi är båda låginkomsttagare. Har en relativt gammal bil osv. Jag vill inte flytta till Grekland men skulle gärna åka dit två ggr per år. Får försöka dra in på något och spara mer. Vinna på lotto är ju annars ett alternativ, men då måste jag nog börja spela också....
Tack för tipsen iaf, ska försöka ta dom till mig. /Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Att seriöst överväga flytt tror jag är ett sätt att få rimliga proportioner på sin Greklandslängtan. För då inser man nog oftast att det är semester-grekland man vill ha och inget annat.
Ulrika, jag betraktar inte din tråd som nån allvarligare depression, snarare som ett uttryck för att det är skönt att yla om Grekland bland likasinnade ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Känner igen mig i det som skrivs här! Ångest på resan hem, o direkt när man kommit innanför dörren hemma börja se över möjligheterna till o komma iväg igen!
har tänkt länge på att flytta dit o prova bo där, eller iaf vara där en längre period till att börja med. Ska bara hitta min grekiska drömprins, kanske ska lägga ut en kontaktannons på nätet:" Grekisk passionerad man sökes av ensamstående tvåbarnsmamma! Ett plus om du har ett hus nära havet där vi alla får plats" Undrar om nån skulle nappa på det ? ![]() jaaa, isåfall blir det flytt dit för min del ![]() apollo-en vecka-sol&bad-luftmadrass-myggbett får duga så länge !!! // Mia |
|
|||
|
|||
![]()
Har oxo upplevt sjukdomen, sedan 80talet faktiskt. Döpte den då till "The Greek Illness"! Efter att under åren har besökt Grekland över 20 gånger tycks sjukdomen lätta en aning. Sen hjälper det en del att fokusera på negativa saker i Grekland efter hemkomst. Tänk på allt du INTE uppskattar i Grekland, kackerlackor, politik, smuts etc.
Om det nu är till någon tröst..... Ypsilon, som åker andra gången detta år i september. |
|
||||
|
||||
![]()
Ypsilon, tack för tipset. Ska fokusera på kackerlackor, myggbett som kliar som f-n, att bränna fötterna, hm, vad är det mer? Att vänta på bussen i 35 minuter, värmen på nätterna, den gnällde jag faktiskt på när vi var där. Trots AC som konstant stod på 16 ° så höll jag på att svettas ihjäl varje natt. Min sambo pratade något om övergångsåldern men det har absolut inget med det att göra.....
Härligt att höra att fler drabbats av greksjukan ![]() /Ulrika |
|
|||
|
|||
![]()
Ja DEN sjukan delar Du med alla andra här, helt klart!
![]() Inte hjälper det att åka flera gånger om året heller....Det går troligen inte att bota den åkomman! Jag har ju redan varit 2X1 vecka i Grekland i år och förra året blev det tre ggr...om 3,5 veckor väntar en ny resa på 16 dagar....Sen är det bara att vänta in nästa resa...påsklovet 2008.... Men när barnen var små och man jobbade deltid kunde man glömma allt vad resor hette! NU när ungarna är utflugna och vi bara är 2 pers i hushållet så går det att åka fler gånger! Allt har sin tid!!!!..Och så får man prioritera... Vi måste ju avstå något annat för att ha råd att resa....Egentligen är det ju ett stort I-lands"problem" detta att inte vara nöjd.. ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det är väldigt jobbigt att komma hem och den närmaste tiden känns jobbig men det går över som tur är. Men längtan finns kvar tills man åker nästa gång...
![]() Och visst måste man få klaga av sig Lissi, det mår man bara bra av. ![]() |
![]() |
|
|