Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-27, 22:51
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Stefanakis villas ligger VÄLDIGT isolerat. Dock med vacker utsikt - men det är ingen slump att hyrbil ingår, du får egentligen inte vettigt gångavstånd till något alls.

Stefanakis i byn ligger jättefint till, i händelsernas centrum när båtar kommer och går.

Eleni är ett bra alternativ för den som föredrar traditionellt hotellboende i stället för självhushåll i studio.

Men återigen: Annas och Marinas har underbar utsikt, ligger inte avsides - de har liksom allt

Men vad du än väljer så får du det troligen jättebra. Tilos är en underbar liten ö
Svara med citat
Gammal 2010-03-28, 12:47
ChL ChL är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

För att göra det ännu mer besvärligt säger jag: Kolla på Sea View, fräscha lägenheter, härlig utsikt och en fantastisk terrass att sitta på när man äter sin frukost. Dessutom en trevlig värdinna som talar bra engelska.

Några minuters gångväg ner till torget och man får en väldigt bra kondition av att knata upp och ner några gånger varje dag.

Längtar tillbaka, men det får bli någon annan sommar.
Svara med citat
Gammal 2010-03-28, 13:36
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Tack för alla förslag. Vi får se hur det slutar. Vill gärna bo på ett trevligt mindre ställe, (inget charterhotell) där man kan snacka med personalen, där personalen/ägarna bryr sig om gästen, spec om man åker själv. Bara det är rent och fräscht och mysigt med trevlig hjälpsam personal så är jag nöjd
Svara med citat
Gammal 2010-03-28, 13:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av maja68 Visa inlägg
. Vill gärna bo på ett trevligt mindre ställe, (inget charterhotell) där man kan snacka med personalen, där personalen/ägarna bryr sig om gästen, spec om man åker själv.
Alla dina tre ställen finns ju på charterprogrammet. Men inget av dem är stora anläggningar, jag gissar att det är på sådana du tänker.

Fast på Tilos finns inga sådana alls, det är bara litet och mysigt
Svara med citat
Gammal 2010-03-28, 14:06
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

klart jag vet de finns på charterprogrammet, jag väljer ju charter för jag bara kan vara borta en vecka, men precis som du säger vill jag inte bo på nåt större opersonligt ställe, hellre pensionat.
Svara med citat
Gammal 2010-03-28, 18:33
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej!
Vi bodde hos Eleni förra sommaren och trivdes mycket bra! Vi valde mellan Eleni eller Annas och jag är glad att vi valde Eleni! Annas är säkert jättefint och trevligt, gick förbi och det såg fint ut, Men det ligger ju så långt upp i byn! Brant backe och långt att gå till stranden.
Hos Eleni bor man ju i prnicip på stranden, ingen trafik emellan, bara den fina lilla strandpromenaden. Solstolar ingår! Elenis ägare hämtar bagaget vid båten när man kommer och han kör även både dig och väskor till färjan när man ska åka hem. Mycket trevliga ägare, rena fina rum med havsutsikt från alla med undantag för ett fåtal.
Rummen är vanliga hotellrum, det finns några med litet pentry.
Frukost ingår och vattenflaskor finns på rummet när man anländer.
Enda nackdelen är väl just att det är ett hotell, rummen är ju ganska små.

Men som sagt vi trivdes jättebra! Dessutom stannar solen mycket längre på kvällen hos Eleni än hos Annas.

Tilos är en myckt lugn och vacker liten ö med otroligt trevlig ortsbefolkning!

//Stina
Svara med citat
Gammal 2010-03-28, 13:47
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Man trenger mange o r d for å si det samme som et bilde
- vi bodde hos Mike på Anna's room i 2005

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:38.