![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jeg har ikke sett noe flyselskap eller operatør som sier hvor mange billetter de har til en spesifikk pris, men en del opererer med det antall billetter de har igjen til en lav pris, men heller ikke noe om hva neste prissteg vil bli eller hvor mange billetter til den prisen? For å gjøre bildet enda mere komplisert så kan man f.eks IKKE booke billetter gjennomgående med hverken SAS eller Aegean fra Oslo til Chania selv om begge er medlem av Star Alliance, men man kan booke gjennomgående via f.eks ticket.no (har gjort dette!), og sågar få en billigere totalpris enn om man bestiller separat hos SAS og Aegean på de samme flightene. Man kan også oppleve å få tilgang til andre flighter og/eller kombinasjoner via et selskap som ticket.no (og andre) enn direkte hos selskapene. Mitt poeng med alt jeg her skriver er bare å gjøre oppmerksom på muligheter, og problemer/hindringer, slik at man ser at mye kan gjøres med egen innsats, og det er mye penger å spare! Jeg beklager om jeg ikke holder meg strikt til trådens tittel for poenget er vel ikke bare hva Norwegian har, gjør eller tenker, men hvordan vi alle kan få best mulig billetter til best mulig pris? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Finns det några konsumentlagar som reglerar hur många platser det finns på en avgång till ett reklampris?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men para poli; en gammel link, kanskje for gammel? om antall billige billetter som SKAL finnes i disse kampanjene http://www.forbrukerombudet.no/2005/03/11002110.0 for det er jo temaet her ![]() Mener å ha lest en mer presis og mer tidsaktell artikkel om dette, men finner den ikke igjen. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Å finne seter til laveste annonserte pris tror jeg har mye med planlegging å gjøre og så lenge man planlegger sin reise i god tid så skal ikke dette være noe problem. I iallefall har det ikke det for oss og det basert på 3/5 reiser i året hvert år i mange år. Var i Hellas i midten av august og billettene booket vi to dager før avreise og fikk laveste pris på det flyet, 998 tur/retur til Kreta. Her ventet vi helt bevisst til "siste dag" for vi visste av erfaring at dette var en stille tid for reising fra Norge grunnet oppstart av skole. Dette er et av mange "fenomen" som gjentar seg hvert år! Skal vi reise til alpene for å gå på ski til vinteren så booker vi billetter nå mens ingen tenker på vinter f.eks tur/retur Munchen med Norwegian til 720 kroner i februar. Ser egentlig ikke helt problemet! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har precis kommit hem från London! Vi var 8 pers som flög från Köpenhamn till Gatwick för ca 1000kr/pers tor. Inkl 10 kg handbagage. Att man fick betala 158 kr tor för 20 kg extra bagage tyckte vi var ganska överkomligt!! Vi bokade 4 extra bagage och tillbringade 6 dagar i London! Det var andra gången på 3 månader för mej o maken i London och säkert inte sista gången med Norwegian!
|
|
||||
|
||||
![]()
Bokar just nu enkelflyg Arlanda - London mitten på september åt yngsta dotter. Billigast; British Airways(500) . Enklast och bästa tidtabell och någon femtilapp dyrare; SAS(569). Dyrast och dessutom med straffavgift för bagage; Norwegian (1049+bagageavgift+Gatwick). /dotter dimper ner på Heatrow, thats for sure.
|
|
||||
|
||||
![]()
[quote=mouche;286255]
Noe klart og entydig svar i antall seter eller i prosent av flykapasitet eller lignende vil du ikke finne, men noen mere vage formuleringer om at det skal i rimelig grad være tilgjengelig og mulig. Å finne seter til laveste annonserte pris tror jeg har mye med planlegging å gjøre og så lenge man planlegger sin reise i god tid så skal ikke dette være noe problem. I iallefall har det ikke det for oss og det basert på 3/5 reiser i året hvert år i mange år. quote] Jag bokar mina planerade resor i mycket god tid, oftast halvåret innan. Då får man bäst pris på dom riktiga bolagen. Måttstock; 1300 ToR södra Europa, 1100 ToR mellaneuropa. När det gäller Norwegian måste man nog sitta uppkopplad 24-7 för att hitta dessa fantastiska erbjudanden. När man ska, med några veckors varsel, boka en enkelbiljett, från t ex London, Alicante, Barcelona, Aten och många fler platser, så är det alltid nationella bolag som Iberia, SAS, Lufthansa, Brussels osv som är billigast. (även biligare än skojarbolaget Ryan) Detta borde tyda på att många skojfriska bolag som Norwegian, har betydligt färre säten tillhanda å hundralappen under seriösa bolagens offerter? |
|
||||
|
||||
![]()
Prisen på tur og retur er ofte forskjellig hos Norwegian. Utreisen kan en kanskje få til den annonserte prissen. Mens hjemreisen ofte er 2-3 ganger dyrere.
|
|
||||
|
||||
![]()
Svenska Dagbladet har i dagarna två, mer och mer besvärande och generande artiklar om Norwegian.
http://blog.svd.se/neurathsbors/2012/11/22/norwegians-krav-pa-anstallda-skaffa-hus-i-thailand/#xtor=AD-500- och http://blog.svd.se/neurathsbors/2012/11/20/svart-for-sas-att-jamfora-sig-med-skatteplanerare/#xtor=AD-500- |
![]() |
|
|