Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-26, 07:24
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Holy Norwegian

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Så frågan kvarstår;
Hur många stolar har Norwegian till sina priser som visas i reklamen?
Det vet vel bare Norwegian? Når man dummybestiller billetter hos Norwegian så må man se om prisen per billett endrer seg hvis man bestiller et, to eller ni seter. Hvis prisen per sete endrer seg så bør man beregne hvor mange seter de har igjen til den lave(re) prisen og eventuelt gjøre to separate bestillinger for da får man f.eks to billetter til den laveste prisen og to billetter til en noe høyere pris. Gjør man en bestilling for fire billetter så vil ALLE billettene være til den den høyere prisen!

Jeg har ikke sett noe flyselskap eller operatør som sier hvor mange billetter de har til en spesifikk pris, men en del opererer med det antall billetter de har igjen til en lav pris, men heller ikke noe om hva neste prissteg vil bli eller hvor mange billetter til den prisen?

For å gjøre bildet enda mere komplisert så kan man f.eks IKKE booke billetter gjennomgående med hverken SAS eller Aegean fra Oslo til Chania selv om begge er medlem av Star Alliance, men man kan booke gjennomgående via f.eks ticket.no (har gjort dette!), og sågar få en billigere totalpris enn om man bestiller separat hos SAS og Aegean på de samme flightene. Man kan også oppleve å få tilgang til andre flighter og/eller kombinasjoner via et selskap som ticket.no (og andre) enn direkte hos selskapene.

Mitt poeng med alt jeg her skriver er bare å gjøre oppmerksom på muligheter, og problemer/hindringer, slik at man ser at mye kan gjøres med egen innsats, og det er mye penger å spare!

Jeg beklager om jeg ikke holder meg strikt til trådens tittel for poenget er vel ikke bare hva Norwegian har, gjør eller tenker, men hvordan vi alle kan få best mulig billetter til best mulig pris?
Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 07:03
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Dax att kritisera "heliga" Norwegian. Dom får cred efter cred och ingen har ifrågasatt. Hyllade i pressen är dom oxå.
Farligt, farligt att störa internationella relationer, och annat. Att du vågar!
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 22:03
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Farligt, farligt att störa internationella relationer, och annat. Att du vågar!
- " " eller ikke, hva mener du

Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 12:25
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Dax att kritisera "heliga" Norwegian. Dom får cred efter cred och ingen har ifrågasatt. Hyllade i pressen är dom oxå.
Ser gång på gång tv-reklam med biljettpriser runt 500-lappen till södra Europa.
De gånger jag sökt biljetter, har varit till London, Barcelona, Alicante mm, så har det inte varit i närheten av reklampriserna. Det har handlat om tusenlappar , även om ena vägen varit lite billigare.
Nu undrar jag, hur många stolar säljs till 500 kr, avgångar Spanien, Grekland osv?
Spørsmålet ditt er det kan hende ingen av oss her som har aning om..
Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 12:36
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Finns det några konsumentlagar som reglerar hur många platser det finns på en avgång till ett reklampris?
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 22:37
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Finns det några konsumentlagar som reglerar hur många platser det finns på en avgång till ett reklampris?
La det være sagt - jeg er ikke for eller mot noe flyselskap (kanskje med unntak av Ryan ) - og for tiden blir det et fett om jeg flyr det ene eller andre selskapet innenland; da blir det simpelthen SAS.

Men para poli; en gammel link, kanskje for gammel? om antall billige billetter som SKAL finnes i disse kampanjene

http://www.forbrukerombudet.no/2005/03/11002110.0 for det er jo temaet her

Mener å ha lest en mer presis og mer tidsaktell artikkel om dette, men finner den ikke igjen.
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 07:16
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Skulle tro att säkerhet är en viktig faktor för alla som flyger och den skulle faktiskt kunna påverkas av avtalen för de anställda (piloter, tekniker och andra).
Det er i allefall en faktor for meg og jeg føler meg trygg på at dette er ivaretatt på en god måte de steder og med de selskaper jeg flyr.

Citat:
Noe klart og entydig svar i antall seter eller i prosent av flykapasitet eller lignende vil du ikke finne, men noen mere vage formuleringer om at det skal i rimelig grad være tilgjengelig og mulig.

Å finne seter til laveste annonserte pris tror jeg har mye med planlegging å gjøre og så lenge man planlegger sin reise i god tid så skal ikke dette være noe problem. I iallefall har det ikke det for oss og det basert på 3/5 reiser i året hvert år i mange år.

Var i Hellas i midten av august og billettene booket vi to dager før avreise og fikk laveste pris på det flyet, 998 tur/retur til Kreta. Her ventet vi helt bevisst til "siste dag" for vi visste av erfaring at dette var en stille tid for reising fra Norge grunnet oppstart av skole. Dette er et av mange "fenomen" som gjentar seg hvert år! Skal vi reise til alpene for å gå på ski til vinteren så booker vi billetter nå mens ingen tenker på vinter f.eks tur/retur Munchen med Norwegian til 720 kroner i februar. Ser egentlig ikke helt problemet!
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 10:41
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Beklager , malou (og para poli), jeg skal ikke "misbruke" tråden mer enn jeg har gjort

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Å finne seter til laveste annonserte pris tror jeg har mye med planlegging å gjøre og så lenge man planlegger sin reise i god tid så skal ikke dette være noe problem. I iallefall har det ikke det for oss og det basert på 3/5 reiser i året hvert år i mange år.

Ser egentlig ikke helt problemet!
Enig
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 19:48
LN LN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Har precis kommit hem från London! Vi var 8 pers som flög från Köpenhamn till Gatwick för ca 1000kr/pers tor. Inkl 10 kg handbagage. Att man fick betala 158 kr tor för 20 kg extra bagage tyckte vi var ganska överkomligt!! Vi bokade 4 extra bagage och tillbringade 6 dagar i London! Det var andra gången på 3 månader för mej o maken i London och säkert inte sista gången med Norwegian!
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 20:11
para polis avatar

Bokar just nu enkelflyg Arlanda - London mitten på september åt yngsta dotter. Billigast; British Airways(500) . Enklast och bästa tidtabell och någon femtilapp dyrare; SAS(569). Dyrast och dessutom med straffavgift för bagage; Norwegian (1049+bagageavgift+Gatwick). /dotter dimper ner på Heatrow, thats for sure.
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 20:30
para polis avatar

[quote=mouche;286255]

Noe klart og entydig svar i antall seter eller i prosent av flykapasitet eller lignende vil du ikke finne, men noen mere vage formuleringer om at det skal i rimelig grad være tilgjengelig og mulig.

quote]

Jag bokar mina planerade resor i mycket god tid, oftast halvåret innan. Då får man bäst pris på dom riktiga bolagen. Måttstock; 1300 ToR södra Europa, 1100 ToR mellaneuropa.
När det gäller Norwegian måste man nog sitta uppkopplad 24-7 för att hitta dessa fantastiska erbjudanden.
När man ska, med några veckors varsel, boka en enkelbiljett, från t ex London, Alicante, Barcelona, Aten och många fler platser, så är det alltid nationella bolag som Iberia, SAS, Lufthansa, Brussels osv som är billigast. (även biligare än skojarbolaget Ryan) Detta borde tyda på att många skojfriska bolag som Norwegian, har betydligt färre säten tillhanda å hundralappen under seriösa bolagens offerter?
Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 13:41
Vims avatar
Vim Vim är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Prisen på tur og retur er ofte forskjellig hos Norwegian. Utreisen kan en kanskje få til den annonserte prissen. Mens hjemreisen ofte er 2-3 ganger dyrere.
Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 21:07
para polis avatar

Svenska Dagbladet har i dagarna två, mer och mer besvärande och generande artiklar om Norwegian.

http://blog.svd.se/neurathsbors/2012/11/22/norwegians-krav-pa-anstallda-skaffa-hus-i-thailand/#xtor=AD-500-

och

http://blog.svd.se/neurathsbors/2012/11/20/svart-for-sas-att-jamfora-sig-med-skatteplanerare/#xtor=AD-500-
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:55.