![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Malin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
KRETA!
Har bara varit där 1 gång, (Rethymnon) och vill inte tillbaka. |
|
||||
|
||||
![]()
Smaken är som baken..
det vill säga delad. ![]() ännu har jag inte stött på någon ö som jag inte gillar... Alex |
|
|||
|
|||
![]()
Santorini...
|
|
||||
|
||||
![]()
Paros. Har gett den ön flera chanser, men icke. Dålig mat, obefintlig service. Speciellt i Parikia. Andra ställen på ön är bättre. Då jag anländer till Paros nuförtiden, så är det bara för att byta till färjan som går till Antiparos. Den ön gör verkligen skäl för namnet.
|
|
||||
|
||||
![]()
Poros. Analipsi på Kreta är oxå en plats jag kan undvara.
|
|
||||
|
||||
![]()
Agios Kyrikos
![]() Barbro ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I mitt fall blir det ofta så att en ö inte är bättre än sin huvudort - vilket såklart är orättvist. Men därför ogillar jag Paros, men egentligen är det Parikia som är uschligt. Naoussa är säkert bättre. Patmos står också på nej-listan, mest eftersom Skala är så urbota ocharmigt. Lipsi kan jag leva utan, också, jag är inte tillräckligt trött för att uppskatta det totala lugnet - än. Klockan tio var det bara vi och den haschrökande barägaren vakna på hela ön.
Resten av de femton eller så öar jag varit på har varit alldeles toppen. Och jag har en känsla av att jag kan komma att ändra åsikt om de andra också, om jag någonsin skulle ge dem en andra chans. Det beror ju alltid på vad det är man förväntar sig och söker. Senast redigerad av Ella den 2006-07-10 klockan 20:33. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillade inte Egina...men vi såg i o f sig inte mycket men det vi såg var smutsigt o usch nä...Paros som jag såg att några skrivit om var vi på sist vi båtluffade och där hittade vi vårt paradis..i den lilla fiskebyn Aliki...helt underbart....tror att dom flesta öarna har någon liten pärla och kan vara speciell för någon...
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Soleil |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har varit på Agistri... Charmig men räcker inte långt... Annars ganska tråkigt vilket mestadel kan bero på taskig service på hotellet och värdelös guide (Apollo) annars inget fel på ön...
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror det beror lite på sällskapet och vad man vill ha ut av sin resa. Jag reser ju alltid med mina pojkar och blev inte så förtjust i Rhodos men är övertygad om att jag skulle trivts mycket bättre där om jag hade rest med ett gäng kompisar för då hade det varit party party
![]() ![]() sahar |
|
|||
|
|||
![]()
"Ogillar" utgår från ngt negativt, dvs själva utgångspunkten blir inte bra. Bättre är "gillar".
Jag har rest i Greklands arkipelager sen 1974 och kanske inte varit på lika många öar som Janne, men ok det har blivit en del. Om jag har en positiv och nyfiken grundinställning brukar det nästan alltid bli bra. Det går i stort alltid att hitta intressanta och bra ställen, människor, situationer, vad ni vill. Mvh och trevlig resa önskar ebh |
|
||||
|
||||
![]()
Ogillar vet jag inte om jag gör, men den oerhört blåsiga Paros-resan -97 är iaf den sämsta resan än så länge. Särskilt båtresan
![]() Martinifk |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Måste nog säga Kos |
![]() |
|
|