![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
ENIAC: vad kul! De kommer säkert att uppskatta det lika mycket som mina gör. I synnerhet på kvällarna är det kul att vara där, då är det svalt ute och rätt mycket roliga flugor att jaga.
Ser gärna bild om det är möjligt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tss, det är ju katterna jag är intresserad av egentligen, bygget är inte så noga
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Här är kissarna på grönbete hos "mormor" (notera blicken hos rödingen!): http://i72.photobucket.com/albums/i1...Lisajuni06.jpg http://i72.photobucket.com/albums/i1...ggisjuni06.jpg |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken jägare
![]() Men den grå - skrev du inte att hon var perser? Hon har ju lång nos, ser det ut som. Jättefina katter! ![]() (Om du först lägger in bilden, konstaterar att den är för stor och sen förminskar den på photobucket - då måste du uppdatera på Kalimera innan du ser det färdiga resultatet). |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gissade nästan på bondkattblandning. Hårlaget ser lite annorlunda ut än perser och även teckningen i ansiktet. Men jättefin är hon i alla fall och har ett härligt uttryck i ansiktet, mycket bättre (i mina ögon) än de moderna plattnäsorna.
Fast det där första du skriver tänker jag inte kommentera ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Aaarrrgghhh! Vi skulle aldrig byggt någon inhägnad åt katterna! Nu har stackars Raggis blivit stucken av en geting! Han är alldeles svullen på nosen och kinderna
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ah, stackare! Tog sticket utanför munnen? I så fall ska det inte vara nån fara.
Min ene fick ett bistick på balkongen för ett par somrar sen. Som tur var tog sticket utanför munnen, på utsidan underläppen. Han var jäkligt olycklig tills jag lyckades dra ut gadden som biet lämnat. Sen blev han som vanligt igen och svullnade inte ens. Hoppas det går bra med Raggis! |
|
||||
|
||||
![]()
Tack, ink! Har tyvärr ingen aning om var sticket tog. Antagligen på hakan, och sen har giftet spridit sig upp till kinderna. Han har kräkts en massa galla över hela lägenheten och så går han och "sprätter" med bakbenen. Han beter sig lite märkligt. Dessutom kommer man inte fram hos veterinären!! Smått irriterande! Är inte ens säker på att det är en geting (eller bi), men vad skulle det annars kunna vara?
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fy! Det där låter verkligen inte bra.
Hoppas du fått tag i veterinär sen du skrev det där. Om inte: Agrias telefonveterinärer har öppet till 24, tel 0900-100 51 61, kostnad: 25 kr. Tala gärna om hur det gått. |
|
||||
|
||||
![]()
Ink: tack för tipset om Agrias journummer! Bra att ha i åtanke. Ska skriva ner numret och sätta på kylskåpsdörren.
I alla fall så fick jag till slut tag på veterinären, men de hade aldrig hört talas om något liknande (sprättandet med bakbenen alltså). Jag blev tillsagd att hålla grabben under uppsikt vlket var lite svårt eftersom både husse och jag jobbar. Så det blev till att låna en bil och åka hem. Väl hemma möttes jag av en glad röding i hallen med svansen i vädret! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vet faktiskt inte. Men jag tvivlar på att det kan gå ner SÅ fort. Jag såg en bild på en ragdoll som fått ett stick i tassen en gång, tassen var som en stor klubba. Och så vitt jag minns gick det inte ner så direkt.
Men katter har ju också en sanslös förmåga att återhämta sig. Så vad skönt att han verkar så pigg igen. Om jag vore du skulle jag nog hålla noggrann koll i lådan så att han både kissar och bajsar som vanligt, det där sprättandet låter ju som nåt obehag bakifrån. Jo, Agria är bra, jag har också använt dem ibland. Googla på "agrias telefonveterinär" så kommer du direkt dit för att få veta öppettiderna, tror det var 16-24 vard och 17-24 helger. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tyvärr, ingen resa, men jag känner mig generös så du får en ny chans att svara ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Peter (Grattis på födelsedagen
![]() På din beskrivning låter det som det kan vara alger. I majnumret av Allt om Fritidshus läser jag följande: "Så tar du bort alger och mossa från tak och fasad. Börjar huset få fula beläggningar av alger, mossa och lav? Hus som ligger i anslutning till vatten brukar drabbas av liknande problem. Med nya godkända bekämpningsmedlet Grön-fri från Jape produkter slipper du högtryckstvätta bort beläggningarna. Medlet sprutas på med en vanlig trädgårdsspruta och alger, mossor och lavar dör inom ett dygn. Om du vill tvättar du sedan ytan eller väntar till regnet renar fasad och tak. Koncentratet späds med vatten (1 + 4). 1 liter kostar från 160 kr, säljs i färg- och bygghandeln." Vilken fin balkong du kommer få. Ha en fin födelsedag - kören sjunger ![]() ![]() ![]() Chris ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Giftalger på balkongen!? Det är ju larvigt. Hur tog de sig dit från Östersjön...? ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I detta forumet har vi både Svenska,Norska , Danska & Finländska läsare ! Vad du borde skaffa dig, för att förstå inläggen är en "Ordlista med Nordiska Språk" Vad jag har, med min ringa utbildning förstått, är att lyssna och "försöka att förstå"!!! Det delar jag gärna med mig till andra ! Mvh/Tom |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() *hukar* Tom: du tar det för allvarligt! Jag skämtade med Elisabet och hon bara skämtade tillbaka ![]() |
![]() |
|
|