![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag oroar mig just nu mest för människorna och djuren på Island. Känns som de som är allra mest berörda nästan glöms bort i massmedias rapportering.
Huruvida jag själv kommer iväg på kommande resor får framtiden utvisa. Vilka konsekvenserna blir vid ett långt utbrott eller om Katja drar igång kan nog ingen överblicka. Just nu är det ju bara nästa vecka som experterna kan överblicka till viss del utifrån den aktivitet som finns idag. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Min arbetskamrat var på väg hem efter två veckor i Thailand i torsdags, fick stanna på Rhodos över helgen inkvarterade på ett fyrstjärningt hotell.
Det går ingen nöd på dem direkt men de vet ju inte när de kan komma hem!!! Hon kommer nog inte till jobbet på måndag i alla fall. Min man sitter i Dublin och har ingen aning om när eller hur han ska ta sig hem.. |
|
||||
|
||||
![]()
..och här kan man läsa i vilka situationer man har rätt till ersättning...
http://www.e24.se/pengar24/dina-ratt...et_1995197.e24 Jag kan inte heller låta bli att med skräckblandad förtjusning följa skådespelet. Mäktiga krafter! // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Min man är äntligen hemma i Sverige efter att ha åkt buss från Prag
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hmm, insikten om människans litenhet slår en verkligen. Vad händer om vulkanen fortsätter vara aktiv i månader? Kan inte låta bli att fundera. Beroendet av flyget blir extra tydligt. Bilar, bussar, tåg skulle få ersätta, men hur lång tid tar det att lägga om trafiken? Många (redan krisdrabbade) flygbolag skulle gå omkull.
Och för egen del: Bilen till Grekland? (Haha, om den går så långt... ![]() Buss/tåg till Spanien när jag ska gå på kurs i sommar? Men buss- och tågbiljetter lär bli uppbokade snabbt, om det här pågår länge. Avvakta och se, tänker jag. /Aina |
|
||||
|
||||
![]()
Vi skulle ha åkt till Kreta idag kl 13:50 men har bokat om till nästa lördag, får se om vinden vänder till dess.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag åker ju inte förrens den 20/6, men som sagt var förra utbrottet varade ju i utbrottet i ett år, så vem vet....
Har en jobbarkompis som ska/skulle kommit hem ifrån Italien nu i helgen, vi får se hur det går för henne m. familj. Börjar bli lite "nojjig" nu, tänk om jag inte kommer iväg, jag som längtar så det nästan "gör ont" Irene |
|
||||
|
||||
![]()
Vi är också oroliga. Tänkte fira 25års bröllopsdag på Rohdos. Avresa 25/4.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - min bror er i Paris og venter på å komme hjem ....... |
|
||||
|
||||
![]() Citat: