Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-04-14, 22:40
marie100 marie100 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 1
Standard Kato Daratso eller Maleme?

Hej alla greklandsvänner!

Är på väg att boka vår femte resa till Kreta. Jag ska resa ensam med min son (11 år) och i år verkar det bara vara Solresor som har halva priset för barn när man reser ensam med barn. Därför tittar vi på två av deras alternativ; All inclusive Maleme Mare enrumslägenhet och Sirios Village, enrumslägenhet.
Vet någon något mer om standarden på lägenheterna på hotellen? På hemsidorna visas ju bara de absolut finaste rummen.

Hur mycket restauranger/tavernor finns inom gångavstånd från hotellen?

Och stränderna...hur är de? När jag läser om Kato Daratso står det att det är 350 m till stranden i Agii Apostoli. Befinner man sig då också i byn Agii Apostoli, eller är det längre dit?

Hoppas att någon vet lite och har tid att svara!

//Marie
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-04-15, 00:12
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Kato Daratso eller Maleme?

Tänkte på en grej...
Då jag åkte med min dotter och beställde henne som en fullt betalande vuxen så blev det många gånger billigare i slutändan och vi kunde välja bland fler hotell.
Ofta har dom ett rätt dyrt alternativ som har barnrabatten.
Jag har påtalat detta några gånger och researrangörerna tycker det är konstigt, men kan inte svara på varför.
Jag, min man och min dotter bokade henne som full betalande och min man som vuxen i extrabädd rabatt och hela resan blev betydligt billigare än om dottern åkt på barn rabatten !?
Angående stranden så är det bra strand i princip hela kust sträckan. Vissa partier är fin sand och en del har småsten/grus.
Agia Apostoli är ett mycket litet ställe, men näramre Chania stad. Tavernor och butiker finns alltid i närheten. Inte lika tätt som i Platanias eller Agia Marina.
Jag tror det blir underbart vad ni än väljer.
Myssa....
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-04-18, 14:23
suss67s avatar
suss67 suss67 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 45
Standard Sv: Kato Daratso eller Maleme?

Om du och dottern gillar att bada så är nog Kato Darosto ett bättre val. Maleme har klapperstenstrand och den förra sandstrand.
En annan fördel med Kato Darosto/Agia Apostoli är närheten till Chania och flygplatsen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-04-18, 14:43
Nossnahojs avatar
Nossnahoj Nossnahoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Avesta
Inlägg: 30
Standard Sv: Kato Daratso eller Maleme?

Hej, vi bodde på Sirios Village sommaren 2006, vi bodde i en enrumslägenhet (studio) i en nybyggd del av hotellet vilken var väldigt fräsch. Paret vi reste med hamnade i en äldre del av hotellet som inte alls hade samma standard som där vi bodde men var väl helt OK. Det är en bit att gå till stränderna, det finns flera bukter att välja på, som är jättemysiga och det går just inga vågor där heller vilket jag tycker är skönt. Ni får det säkert bra vad ni än väljer....
/Lotta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT