Hej igen !
Konstigt att ej apollo vet var samos sun ligger när dom själva har rum där ?? Hotellet ligger ca 5 min från flygplatsen , men det är lugnt där. Dom får ej flyga sena kvällar o nätter. Så ni kan sova skönt om natten.
Nära havet ca 5 min bara om ni vill ta ett dopp, men det är sten strand ( sand ute i vattnet ). Fin pool vid hotellet där man kan softa innan man går ut.
Det är ca 2,5 km till Phytagorion , där brukade vi äta nere i hamnen på kvällarna. Vill man äta närmare hotellet finns en restaurang precis nedanför hotellet , vi åt där en kväll o där har dom alla dom grekiska rätterna helt ok. Sen finns det efter vägen mellan hotellet o phytagorion lite tavernor , men de flesta finns borta i phytagorion. Finns även en bra snabbmats taverna nedanför hotellet bredvid där man hyr mopeder. Där har dom goda Gyros etc som man kan ta med sig upp till hotellet o slappa, om man ej orkar in till phytagorion någon kväll.
Ok hoppas du blivit lite klokare, ett bra tips goolgla på karta över samos , skriv sedan in samos sun hotell då kan du se var det ligger. Ska prova o se om jag kan fixa en bra karta så ni kan se var det ligger , men ni kanske hittar det själva.