Det rullar liksom på med en till synes bra fungerande dator nu. Problemet med ofullständiga websidor kvarstår och jag har återinstallerat hela Norton 2006-uppgraderingen då jag inte riktigt kunde se hur den ensamt kunde paja någonting men annars inte orsaka någonting annat.
Internet Explorer 7, Betaversion 2 eller vad den heter är ingen positiv upplevelse då jag sedan så länge är van med IE6. Denna IE7.2 parallellt med Mozilla Firefox gör fortfarande att ingen av dem fungerar tillfredsställande. Ex.vis Kalimera är bitvis oläsligt, forumet är bitvis också oläsligt och jag kan inte förstå hur det förblir så trots att jag t.ex försöker återställa default-inställningar osv. En märklig detalj är att jag inte kan göra en systemåterställning, sätta tillbaks hela systemet till ett datum då jag vet att datorn var 100% felfri. Systemåterställningen går ju att nå via flera ingångar men den är helt obrukbar. Jag får ett meddelande att någonting i System32, en DLL-fil ej är i bruk av någon orsak. Någonting som Norton System Works gör bra är att jag kan kontrollera statusen på Windows, om några fel och brister upptäcks. Där fanns ett antal punkter som den "reparerade" men annars är det som sagt inget som felar för övrigt.
Så jag tragglar därför på, Norton hade jag ju redan betalt uppgraderingen för och den har trots allt en hel del positiva egenskaper och områden där jag låter den arbeta, söka, genomlysa osv. Fortfarande finns tanken att helt installera om hela Windows XP, måste kolla i återställnigs-cd:n vad den har att ge men i och för sig akta mig för att återställa "för mycket".
Hasse