![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Det rullar liksom på med en till synes bra fungerande dator nu. Problemet med ofullständiga websidor kvarstår och jag har återinstallerat hela Norton 2006-uppgraderingen då jag inte riktigt kunde se hur den ensamt kunde paja någonting men annars inte orsaka någonting annat.
Internet Explorer 7, Betaversion 2 eller vad den heter är ingen positiv upplevelse då jag sedan så länge är van med IE6. Denna IE7.2 parallellt med Mozilla Firefox gör fortfarande att ingen av dem fungerar tillfredsställande. Ex.vis Kalimera är bitvis oläsligt, forumet är bitvis också oläsligt och jag kan inte förstå hur det förblir så trots att jag t.ex försöker återställa default-inställningar osv. En märklig detalj är att jag inte kan göra en systemåterställning, sätta tillbaks hela systemet till ett datum då jag vet att datorn var 100% felfri. Systemåterställningen går ju att nå via flera ingångar men den är helt obrukbar. Jag får ett meddelande att någonting i System32, en DLL-fil ej är i bruk av någon orsak. Någonting som Norton System Works gör bra är att jag kan kontrollera statusen på Windows, om några fel och brister upptäcks. Där fanns ett antal punkter som den "reparerade" men annars är det som sagt inget som felar för övrigt. Så jag tragglar därför på, Norton hade jag ju redan betalt uppgraderingen för och den har trots allt en hel del positiva egenskaper och områden där jag låter den arbeta, söka, genomlysa osv. Fortfarande finns tanken att helt installera om hela Windows XP, måste kolla i återställnigs-cd:n vad den har att ge men i och för sig akta mig för att återställa "för mycket". Hasse ![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hej Hasse, kul att se dig igen
![]() Jobbigt med datastrul. Irriterande och tidskrävande! Hade det varit min dator hade jag tveklöst formaterat om den! Om du har hårddisken uppdelad i C: och D: så kan du ju lägga över allt du vill ha kvar på D: och bara formatera om C: |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ett annat alternativ är ju att kontakta Microsoft Sverige direkt. De kan säkert lösa det på två röda... Lycka till Peter |
#4
|
|||
|
|||
![]()
OK Peter, det låter hyfsat hoppfullt (är ännu negativ pga allt trassel) ! Jag har skickat in en fråga till en diskussionsgrupp via min Outlook, en "swnet"-grupp ang. Win XP.
Annars har jag detta meddelande när jag försöker köra återställningsfunktionen: "Programmet eller DLL-filen C:\WINDOWS\system32\srclient.dll är inte en giltig windows-minnesavbildning. Kontrollera detta mot installationsdisketten". Här vill jag säga att inte tänker jag sätta in den cd:n inte (recovery). Det måste finnas ett annat sätt att få åtminstone återst.funktionen igång igen för vad har jag att förlora på det ?? Det var ju så att allt var igång i frid och fröjd strax efter min stora (och 1:a) uppgradering av prenumerationen av Norton. Nu har jag dessutom tagit tillbaka hela den igen eftersom jag faktiskt har över 350 dagars prenumeration kvar. Eftersom du besitter denna kunskap Peter, jag brukar vara inne i Norton System Works och kolla lite. Där under Utilities finns något som heter Find & Fix problems, UnErase Wizard. Jag har fått för mig att det är ett slags cache-minne så jag rensar ut allt där eftersom det ligger massor av filer där. Det är möjligt att jag kanske ska undvika detta, tänk om denna srclient.dll har gått iväg av misstag därifrån och att jag istället skulle ha sparat den ? Ja ja, det blir ny vänta på ev. svar i disk.gruppen om dll-filen ifråga. Hasse Citat:
|
![]() |
|
|