Tack för svar, allihop! Tänkte väl att en och annan skulle känna igen sig
Citat:
Ursprungligen postat av Moster
En arbetskamrat till mig, som tillhör den yngre generationen på kontoret jämfört med mig, fällde en kommentar; "Vadå innan mobilerna fanns? Dom har väl alltid funnits?"
|
Underbart

! För ett tag sen snubblade jag över en nostalgisida med bilder på de första mobilerna, stora som en halv bil var de! Nu hittar jag inte sidan igen men det var jättekul att se.
Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA
Igår var jag ute på promenad med katten(i koppel),och han lade sig ner och rullade sig i vårsolen,,,önskade att jag hade haft kamera med mig...kom då att tänka på min mobil som var med...
|
Video, Athanasia, video

... Jag terroriserar just nu bekantskapskretsen med videosnuttar på mina katter. Häromdagen fick jag ett spännande kuvert på posten. Särskilt spännande var det för katterna - för hur noggrant det soltorkade renköttet än var inslaget så kände de naturligtvis doften genom allt emballage.
Jag filmade katter + paket med mobilen och skickade filmen till paketets avsändare. Han svarade omgående - med synpunkter på mina vackra katters kroppsform

. Jag fick då förklara att jag lagt ett par år på att varsamt banta ner dem ett par kilo vardera, resultatet blev att de har mycket löst skinn som gör att de kan se tjocka ut på bild.
Sen dess skriver renköttsleverantören under sina kalimerainlägg med:
Arne
"Kattor har en förmåga att oftast bli fotograferade i orfördelaktig vinkel"