![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Andra har redan skrivit det, och jag kan bara hålla med: Nisyros är en ö som skiljer sig från alla andra öar. Att så få åker dit är en gåta för mig. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bott på båda hotellen med grupper och vi föredrar Porfyris, Maria som äger stället pratar bra Engelska och deras pool har havsvatten.
Haritos är OK men huvudvägen går direkt utanför hotellet. Ej barnvänligt tycker jag. Haritos har en underbar pool med "Vulkanvatten ca:32 grader som ett hälsobad, men man kan betala ett par € så kan man bada fast man ej bor där. Det finns en fin liten hamnby som heter Pali som har ett par fina fiske taverner. Det finns mycket fina gamla åsnestigar på ön som är underbara att vandra. Det finns även ett nyöppnat (2-3år) vulkanmuseum i Nikia Tavernan till vänster från Pyritos heter Panorama och kan verkligen rekomenderas även Irinis taverna på det underbara torget. Om ni besöker Emborio så skall ni prova "vulkanbastun" som en liten källare för 2-3 personer som värms av vulkanångor. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
http://www.bjfranke.privat.t-online....s/map/wk-e.htm
ovan är en länk till en bra karta över Nisyros. Vssa vandringsleder är ej helt uppdaterade men man får en bra överblick resten kan man ta med kängerna på. Olle Ha en fin Nisyros semester ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad bra för det har varit lite svårt att hitta info på nätet om dagstur-båtarna. |
|
|||
|
|||
![]()
Det er nemmere at komme til Nisyros fra Kos och Tilos fran Rhodos.
Det kan vaere svart at komme fran Nisyros til Tilos. Det nemmeste er nok fran Kos til Nisiros och saa tilbaks til Kos och vidare til Rhodos samme dag, og derfra til Tilos. Du kan checke farje tidar paa www.openseas.gr, men vaer opmaerksom paa, at inte alla rutar er lagt ind aen. Har ni totalt 14 dagar er mit forslag at vaelge enten Nisyros eller Tilos, for inte at bruge for meget tid paa att resa. |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är sidan om Nisyros uppdaterad. Hoppas nu att fler åker dit.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|