Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-23, 10:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Nissyros eller Tilos?

Citat:
Ursprungligen postat av Suz Visa inlägg
Går det att åka med dessa båtar tillbaks enkel tur, dvs Nisyros till Kos. Går dessa båtar varje dag i juli?
Det går båtar varje dag till och från Nisyros, dels vanlig färja, dels utflyktsbåtar, dels Nisyros egna lilla båt "Panagia Spiliani Nisyros". Jag har åkt med utflyktsbåtarna på enkel biljett många gånger.
Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 17:39
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

[quote=Kalimera;232766]Det går båtar varje dag till och från Nisyros quote]

Tack det känns tryggt!! Denna länka har gjort oss så grymt taggade för att besöka Nisyros. Vilket hotell är bäst för en familj (3)? Finns det bara dubbelrum på Porfyris? Det finns ett annat hotel med pool Haritos, men det verkar ligga lite off? Någon som vet hur det hotellet är? Det står väldigt lite om man söker på nätet.
Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 18:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Vilket hotell är bäst för en familj (3)? Finns det bara dubbelrum på Porfyris? Det finns ett annat hotel med pool Haritos, men det verkar ligga lite off? Någon som vet hur det hotellet är? Det står väldigt lite om man söker på nätet.
Boende kan vara ett problem på Nisyros. De flesta besöker ön under en dagstur och därför finns det inte så många ställen att bo på, och det byggs inte mycket nytt. Jag bor alltid på Porfyris som är mycket trivsamt för att vara ett hotell. Ännu bättre är det sedan de renoverade. Jag vet inte om de har rum för fler än två. Om ni bor där ska ni försöka få ett rum en trappa upp, mot vattnet. Pensionaten i hamnen skulle inte jag välja. Trivs inte där nere, i alla fall inte att bo.

Andra har redan skrivit det, och jag kan bara hålla med: Nisyros är en ö som skiljer sig från alla andra öar. Att så få åker dit är en gåta för mig.
Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 13:37
Fysimeras avatar
Fysimera Fysimera är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Vi har bott på båda hotellen med grupper och vi föredrar Porfyris, Maria som äger stället pratar bra Engelska och deras pool har havsvatten.
Haritos är OK men huvudvägen går direkt utanför hotellet. Ej barnvänligt tycker jag.
Haritos har en underbar pool med "Vulkanvatten ca:32 grader som ett hälsobad, men man kan betala ett par € så kan man bada fast man ej bor där.
Det finns en fin liten hamnby som heter Pali som har ett par fina fiske taverner.
Det finns mycket fina gamla åsnestigar på ön som är underbara att vandra.
Det finns även ett nyöppnat (2-3år) vulkanmuseum i Nikia
Tavernan till vänster från Pyritos heter Panorama och kan verkligen rekomenderas även Irinis taverna på det underbara torget.

Om ni besöker Emborio så skall ni prova "vulkanbastun" som en liten källare för 2-3 personer som värms av vulkanångor.

Olle
Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 10:50
Fysimeras avatar
Fysimera Fysimera är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

http://www.bjfranke.privat.t-online....s/map/wk-e.htm

ovan är en länk till en bra karta över Nisyros.
Vssa vandringsleder är ej helt uppdaterade men man får en bra överblick resten kan man ta med kängerna på.
Olle

Ha en fin Nisyros semester
Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 01:17
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det går båtar varje dag till och från Nisyros, dels vanlig färja, dels utflyktsbåtar, dels Nisyros egna lilla båt "Panagia Spiliani Nisyros". Jag har åkt med utflyktsbåtarna på enkel biljett många gånger.
Tack!
Vad bra för det har varit lite svårt att hitta info på nätet om dagstur-båtarna.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:17.