![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det går båtar varje dag till och från Nisyros, dels vanlig färja, dels utflyktsbåtar, dels Nisyros egna lilla båt "Panagia Spiliani Nisyros". Jag har åkt med utflyktsbåtarna på enkel biljett många gånger.
|
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Kalimera;232766]Det går båtar varje dag till och från Nisyros quote]
Tack det känns tryggt!! Denna länka har gjort oss så grymt taggade för att besöka Nisyros. Vilket hotell är bäst för en familj (3)? Finns det bara dubbelrum på Porfyris? Det finns ett annat hotel med pool Haritos, men det verkar ligga lite off? Någon som vet hur det hotellet är? Det står väldigt lite om man söker på nätet. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Andra har redan skrivit det, och jag kan bara hålla med: Nisyros är en ö som skiljer sig från alla andra öar. Att så få åker dit är en gåta för mig. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bott på båda hotellen med grupper och vi föredrar Porfyris, Maria som äger stället pratar bra Engelska och deras pool har havsvatten.
Haritos är OK men huvudvägen går direkt utanför hotellet. Ej barnvänligt tycker jag. Haritos har en underbar pool med "Vulkanvatten ca:32 grader som ett hälsobad, men man kan betala ett par € så kan man bada fast man ej bor där. Det finns en fin liten hamnby som heter Pali som har ett par fina fiske taverner. Det finns mycket fina gamla åsnestigar på ön som är underbara att vandra. Det finns även ett nyöppnat (2-3år) vulkanmuseum i Nikia Tavernan till vänster från Pyritos heter Panorama och kan verkligen rekomenderas även Irinis taverna på det underbara torget. Om ni besöker Emborio så skall ni prova "vulkanbastun" som en liten källare för 2-3 personer som värms av vulkanångor. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
http://www.bjfranke.privat.t-online....s/map/wk-e.htm
ovan är en länk till en bra karta över Nisyros. Vssa vandringsleder är ej helt uppdaterade men man får en bra överblick resten kan man ta med kängerna på. Olle Ha en fin Nisyros semester ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad bra för det har varit lite svårt att hitta info på nätet om dagstur-båtarna. |
![]() |
|
|