Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-02, 09:32
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Hur träffades du och Grekland?

I mitt fall borde rubriken vara Hur traffade du greken...hade inte Jannis fran Rodos varit kurskamrat pa utbildningen sa hade jag inte akt till Grekland, pank som jag var, och inte min kusin heller, men hennes dotter insisterade och traffade Nikos pa stranden, som kom till Sverige for att jobba ett ar innan lumpen, och han skrev till sin bror som trottnat pa att vara sjoman, och han kom och vi sags ...och det at 40 ar sen och haller bra an...sa kan det ga och jag fick hela Grekland pa kopet kan man val saga...
Svara med citat
Gammal 2007-07-02, 09:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
...och det at 40 ar sen och haller bra an...sa kan det ga och jag fick hela Grekland pa kopet kan man val saga...
..BÅDE kärleken och Grekland..Bättre kan det väl inte vara!!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2007-07-02, 09:54
Minxs avatar
Minx Minx är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Jag är en rätt färsk Greklandsfantast. Åkte till Alonissos sommaren 2004 och precis som en del andra kalimeror blev jag inte bara förälskad i Grekland utan även i en Dimitris.
Alonissos är en så otroligt vacker ö, och grekerna är verkligen ett vänligt folk med mycket respekt för oss turister. (till skillnad från Italien och Italienarna som kan bli en aningens påstidiga och in-you-face).
Skiathos och Skopelos har jag oxå besökt men det är något särskilt med Alonissos, inte minst det faktum att jag nu känner allt och alla. det är skönt att veta vilken restuarang man ska gå på och vilken handlare har bäst frukt. Det är inte dumt att återvända till samma ställe, det är avkopplande och mysigt!
Sedan dess går mina semestrar till Alonissos och svärmor, så även i år men nu inte förrän i september- då jag möter upp min sambo som har tillbringat hela sommaren där. (jo, jag är liiite avundsjuk)
I år är målet att hinna med lite fler öar och dessutom Thessaloniki.

Kärlek vid första ögonkastet- det tror jag på
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:02.