![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det ser likadant ut som det jag har så de förstår nog
![]() Jag har texten på en pdf-fil, om du vill kan jag mejla den till dig. |
|
|||
|
|||
![]()
Nädå, om den jag har ser riktig ut så använder jag mig av den, men tack ändå.
Någon som har någon koll på om man drabbas av bränderna om man är på kreta? Rök? Mer flygtrafik än normalt? MVH Martin |
|
|||
|
|||
![]()
Min familj är också allergisk mot nötter (och ägg, laktos och gluten). Det har hittills alltid fungerat bra i de grekiska restaurangerna.
Däremot har vi fått mat med fel innehåll på en restaurang i Grekland som ägs av svenskar där vi, på svenska till den svenska personalen, hade berättat och förklarat hur viktigt det var att det blev rätt. När jag till grekerna förklarat det där med nötter har jag använt ordet "fistíki", (det betyder enligt min ordlista pistagemandel och "fistiki arapiko" ska också enligt ordlistan vara jordnöt) och "fondóki" (=hasselnöt.) Senast redigerad av Lilian R den 2007-08-27 klockan 16:33. |
|
||||
|
||||
![]()
En sak som hände mig i Frankrike förra sommaren var att de hade blandat nötter i en sallad fast det inte fanns med bland ingredienserna på menyn.
Detta har aldrig hänt mig i Grekland men det gjorde att när jag var där i höstas så kollade jag alla sallader innan jag började äta. Det är antagligen egentligen inte nödvändigt men ett tips kan ju trots allt vara att "skanna" maten varje gång innan man börjar äta. |
![]() |
|
|