![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej, jag har aldrig hitta något billigare än 2900 SEK (ToR) när jag flugit Thessaloniki-Kastrup. Varken reguljärflyg eller flygstol med charterbolag är billigt. Några vänner som var och hälsade på för några år sedan bokade en billig SAS Snowflake Kastrup-Aten, sedan tåg upp till Thessaloniki och därefter med bil hem till mig (några mil norr om Thessaloniki). Billig resa, men de var helt slut, många, många timmars resa. Detta var mitt i sommaren och de hade oturen att få åka med ett tåg av den gamla typen. Dvs no aircondition! //Alexandra
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ett alternativ som vi ännu inte provat men som diskuterats är att åka till Bulgarien och därifrån ta tåget till Saloniki eller bli hämtade vid grekiska gränsen. Har du någon erfarenhet eller vet du någonting om den rutten? //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst finns det billigare biljetter än 2900.
Min kostade 2500, vännens kostade 1700 och faderns kostade 2200. Detta från Köpenhamn och med Swiss/SAS. Sen beror det väl på om man ska ha en massa tillägg på biljetten. Visst suger flygtiderna, men det får man ta. Men det finns bra tider också för resan ner. Jag fick vänta 6 timmar, vännen knappt tre och fadern ännu lite kortare. Hemresan 04.40 är grym. Det handlar nog om att vara ute i god tid när man ska köpa sin biljett. Kolla på Pricerunner eller Kelkoo tex för reguljära biljetter. |
|
|||
|
|||
![]()
För första gången tycker jag att jag hittat "billiga" biljetter. Åker hem till Sverige 11 dec och stannar en månad. 395 EURO för mig och min 3-årige son. Så billigt har jag aldrig flugit. Och jag flyger alltid utan div. tillägg. Med Alitalia, via Milano. 7 timmars väntan i Milano på hemvägen, men det är det värt. Flygtiderna annars ok! Med Malev samma datum skulle vi betalt 740 EURO. Har åkt med Alitalia tidigare, men då hittade jag inte billiga biljetter. Jag försöker alltid boka mina biljetter långt i förväg, bara för att få tag på de billigaste priserna. Årets biljettpris är ju rena julklappen :-)
|
![]() |
|
|