![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tio rätt av tolv... trots att jag är väldigt dålig på det här med drinkar... men gott är det!
![]() /Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Visst smakar det gott med en drink, men får jag välja blir det SOLKLART Retsina! ![]() Lisbeth K |
|
||||
|
||||
![]()
4 rätt blev det här
![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni av 12 var vel ikke saa verst...?
Mine to favorittdrinker var der, Manhattan og Rusty Nail. Det hjalp jo litt. Men den foerste, groenne - aldri hoert om den ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Trodde inte mina ögon, när jag såg resultatet
![]() ![]() "White Russian" kunde jag eftersom den var favvodrinken på 70-talet, om man hade råd ![]() ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Du fick 6 av 12 möjliga
Hyggligt, men det verkar som du har bättre koll på öl ![]() ![]() Barbro ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
10 rätt här. Trots att jag bara beställer mojito.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
7 rätt av 12. Sömmersketips (gammalt uttryck som användes av oss födda på stenåldern!)
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
9 rätt!!!?? Dricker aldrig drinkar. Det blir Mythos och raki någon gång och retsina. Jag saknade "Geting" i det här testet. Jag kommer bara i håg att det var Ginger Ale i den, de andra "sorterna" har jag glömt.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
11 rätt av 12! Inte illa av en vindrickare.
Den enda "drink" jag brukar inmundiga är g & t. Ypsilon |
|
||||
|
||||
![]()
...är besviken på mina 11 av 12 möjliga, "drinkdrickare" som jag är
![]() ![]() ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Ja alltså, de första 2000 gångerna kan det smaka lite strävt, men sen övergår det till gudarnas dryck
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Kämpa på! Vi turister måste hålla konsumtionen uppe, grekerna dricker ju knappt retsina längre
![]() Tittar man på ett grekiskt middagssällskap i dag kan man lätt få intrycket att coca-cola är genuin, grekisk tradition ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Gott och gott??? Men nu är det emellertid sålunda att för ett stort antal grekvänner så smakar Retsinan just "Grekland"..... Därav en gudadryck!!!
Må så vara att det i smaken kan förnimmas en viss enveten strävhet, men man måste se till helheten. Arne "Ordf i Kourtakins vänner" |
|
|||
|
|||
![]()
5 rätt här! Det berodde endast på att jag kände igen några av namnen...Den enda jag var helt säker på var Hot Shot
![]() ![]() För mig räcler vitt vin och ouzo bra ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
3 rätt...hm,,,ja nån drinkarnas mästare lär jag aldrig bli
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag fick oxå 12 rätt
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Undrar om det är någon av er som testat granatäppeldrinken som finns på samma sida?
Eva |
![]() |
|
|