Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-11, 13:36
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Hur många dagar?

Tack, de flesta säger ju att Kolymbrithes? är den bästa. Någon som vet ungefär vad badbåt från Naoussa dit kostar per person? Men om jag har fattat det rätt verkar det som att man kan gå dit på 20-30 minuter???

/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2005-07-11, 13:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Tack, de flesta säger ju att Kolymbrithes? är den bästa. Någon som vet ungefär vad badbåt från Naoussa dit kostar per person? Men om jag har fattat det rätt verkar det som att man kan gå dit på 20-30 minuter???

/Alexandra
Alla stränderna som det går badbåt till är bra. Ingen idé att gå efter en trist bilväg när båten finns. Kostnaden för biljetten var obetydlig i det stora hela.
Minns inte hur mycket men dyrt var det inte.

Eva
Svara med citat
Gammal 2005-07-11, 14:40
ozogotts avatar
ozogott ozogott är inte uppkopplad

Tre Euro per person tor var det visst till Kolymbrtihes. Nå'n euro mer till stränderna längre bort. Som sagt var, kul klippformationer men stränderna vid Kolymbrtihes är små. Trångt blir det.

Ozogott
Svara med citat
Gammal 2005-07-11, 16:14
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ozogott
Tre Euro per person tor var det visst till Kolymbrtihes.
OJ då har de höjt ordentligt sedan jag var där, men det är iofs fem år sedan. Vi betalade bara en spottstyver för hela familjen.
Citat:
Som sagt var, kul klippformationer men stränderna vid Kolymbrtihes är små. Trångt blir det.
Jasså? Ja det beror antagligen på när man är där. I slutet av juni när vi var där var det inte alls trångt.
Svara med citat
Gammal 2005-07-11, 17:35

Kanske inte den bästa tidpunkten vi åker, men man får väl räkna med att det är trångt osv... Hoppas att det blir lite lugnare i september bara...Annars är det ju kul med lite folk och liv, men givetvis med motta åt båda hållen...

3 Euro det blir då 6 Euro per person fram och tillbaka, lite dyrt men är det värt det så är det väl bara till att betala
/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2005-07-11, 18:31
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
3 Euro det blir då 6 Euro per person fram och tillbaka, lite dyrt men är det värt det så är det väl bara till att betala
/Alexandra

Nepp, där missförstod du. 3 euro tur och retur var det som gällde.
Svara med citat
Gammal 2005-07-12, 23:45

Skönt att höra då var det inte så farligt...

/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2005-07-13, 19:35
Plings avatar
Pling Pling är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
OJ då har de höjt ordentligt sedan jag var där, men det är iofs fem år sedan. Vi betalade bara en spottstyver för hela familjen.
Jasså? Ja det beror antagligen på när man är där. I slutet av juni när vi var där var det inte alls trångt.
3 euro till Kolymbithres, 3,50 till ett annat ställe. I o f sig blev det tydligen billigare för vuxna ju fler barn man hade med sig, men jag tycker nog att det är rätt saftigt med pengar om man ska göra det varje dag...

Vi bodde med pool när vi var i Naoussa, och med tanke på värmeböljan som just då var så stannade vi vid den, mycket för att barnen tyckte det var så LYXIGT med pool .

Får undersöka stränderna en annan gång.
Svara med citat
Gammal 2005-07-14, 13:00

Hej!
Var inte så farligt, men vi kommer inte att kunna åka badbåt varje dag... Hoppas vi trivs på Paros, och hittar små pärlor- om inte är det ju bara att dra vidare

/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2005-07-24, 18:09
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad

Hej
Vill du ha lite puls hade jag nog bott inne i Parikia och tagit bussar runt på ön, och båten ut till AntiParos någon dag. Badet på Kolymbithres är mysigt och det brukar alltid gå att hitta någon plats.
Vad vi förstog så har de ganska mycket turister i augusti, men inte i september. vi tyckte att det var fler rumsraggare i hamnen nu än förra året och det verkade att gå att förhandla priserna ganska bra. (Kom hem från antiparos igår)

Vill ni se en vacker by inne på ön ska ni åka till Lefkes, en by som verkar ha stannat i tiden och som klättrar på sluttningen. Ta bussen ut eller åk moppe. Gå in i byn och gå runt, just mitt på dagen kan det vara väldigt lugnt och stilla. Det är en av de vackraste platserna jag vet i Grekland.

Överhuvudtaget verkade det som att det fanns fler rum än tursiter i år (Milos, Ios o antiparos)

ha det bra!

Ingrid Ny
Ha det bra!
Svara med citat
Gammal 2005-07-24, 18:23
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Jepp det finns nog rum till nästan alla på de flesta öar. Men mor och far rapporterade att det var fullsatt på Folegandros igår, så de fick fara vidare mot Sifnos. Bara en kommentar sådär... men det är ju en liten ö, så det beror säkert på det.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:38.