Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-01, 11:27
met met är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Hej
Vi har bokat Forum Beach två veckor i sommar och hoppas att det ska bli bra. Våra barn är lite större men ja har varit i Ixia innan när barnen var mindre och det funkade bra. Mina är helt galna i att bada i poolen så havet var inget alternativ då. Det är stenstrand och det blir djupt fort. Fördelen med Forum Beach som jag ser det är närheten till havet, vi vuxna kan gå och ta ett dopp utan att behöva släpa med allt till stranden, allt kan snällt ligga kvar vid poolen. Om barnen vill i havet så finns det ju bra "flytsaker" de kan ha på sig så att hela familjen kan hoppa i vågorna. Vattnet på den sidan är så fint.
Jag var i egypten nu i veckan och testade all inclusive för första gången och det var helt super också en fördel för forum beach, barnen kan alltid få något i sig att äta och dricka. Sen är det ju lite aktiviteter för barnen vilket de brukar gilla och mini disco på kvällen.

Vi var där sist i juli-aug och det är varmt på Rhodos då, det fläktar lite på Ixia sidan vilket är skönt, vill man en dag till fina sandstränder kan man hyra en bil och köra över till andra sidan men där är det riktigt hett men roligt att se något annat.

När det gäller shopping så tror jag att det finns lite i Ixia men det är mest krimskrams so det även är inne i Rhodos stad, men en runda in dit är ett msåte- taxi eller buss är ej dyrt. Kanonmysigt där inne och mina barn gillade det.

När hade ni tänkt att åka? Familjen som ska åka med oss har en 3 åring med sig.
Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 14:06
Christian Christian är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av met Visa inlägg
Hej
Vi har bokat Forum Beach två veckor i sommar och hoppas att det ska bli bra.
Hej! Vi åker i början av september med hela tjocka släkten. Då vi firar 50 och 60-årsdagar tillsammans. Kul! Tack för svar!

Senast redigerad av Zanét den 2008-02-01 klockan 16:36. Anledning: För långt citat
Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 15:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Även om det är LÅNGT innan så vill jag önska trevlig resa. Vid sådana tillfällen med så många som reser tillsammans så kan jag tänka mig att det är bra att ha all inclusive..Enkelt och bekvämt och man kan ha koll på kostnaderna!
Ha ett härligt firande

Lissi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.