![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Monica!
Jag kan bara instämma i ovanstående lovord om dina beskrivningar över livet på Kalymnos. I sammanhanget reflekterar jag över en sak. När vi var i Kalymnos-trakterna under gångna sommar klagades det över bristen på regn under hösten/vinten/våren 2006/2007 och det syntes med all tydlighet på växtlighet, som till stora delar "gett upp" redan i början av juni. Av dina berättelser att döma så är situationen den omvända denna höst/vinter; det regnar så mycket att det tidvis står över skoskaften och inte enbart som någon enstaka häftig skur. Dessutom har regnandet förorsakat betydande skador! Är det riktigt? /Anders |
|
||||
|
||||
![]()
Det har regnat valdigt mycket, mer an nagon annan vinter jag bott har ( sen 2003) och vara tva cisterner under verandan ar nastan fulla. Men folk med tradgardar och odlingar vill ha mer. Bergen liksom sorplar i sig... Det som faller pa asfalt samlas ihop nere i stan , det ar ju som en tratt och allt ska ner till havet, sa da forstar ni hur det ser ut vid regn, sand och jord och slam och forsande vatten. Utanfor blir havet brunt sana dar. Storre skador har jag inte sett, om ny inte jordraset i Platy Jalo berodde pa regn, har inte hort expertutlatandena.
|
![]() |
|
|