Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-20, 22:25
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Paleochora 2 veckor ?

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Tycker det låter underligt att inte transport mellan orterna skulle ingå vid en kombinationsresa...? Lycka till

Tack, jag hoppas mycket på en bra lösning. Fick ju som sagt klart från "HK" att kombinationer i alla former faller under Apollo´s ansvar vad beträffar transporter. Vi har för övrigt haft erfarenhet av diverse ytterligare varianter av svar och lösningar på kombinationer. Dessvärre inte helt positiva upplevelser men de har löst sig i slutändan, till vår fördel.

Bland annat skulle vi 2001 åka mellan Poros och Tolon och det gjorde vi med både taxi och lokalbuss växelvis. Alla kvitton (mer eller mindre framtvingade, häpen taxigubbe kunde knappt skriva) sparades och gavs till arrangören (inte Apollo) på ort 2 (Tolon) varvid våra utlägg betalades tillbaka.

Det var då, nu har jag vad jag anser en officiell inställning från Apollo och den kommer jag att hävda i framtiden då vi behöver den. Men jag tror det handlar om mycket vem man pratar med och hur man framför sin önskan.
Den säljare jag först fick veta av att det var svårt att lösa och taxi med egen kostnad enda alternativet, det var inget förnuftigt sätt att bemöta min fråga.

Med en smula sunt förnuft, lite envishet och önskan om att tillsammans lösa situationen logiskt så inser antagligen Apollo att en idé om kombination av 2 orter kan lösas enkelt bara viljan finns. Det vinner de på, helt klart. Ska en (eller flera) buss(-ar) på väg till flygplatsen ändå passera en ort som du valt som ort 2 i en komb så finner i alla fall inte jag någon anledning att sätta sig på tvären. Och skulle det innebära en liten slant att betala för oss som reser och byter så är inte det hela världen. Som bengtv skriver, vissa taxiförare undviker tydligen helst de långa resorna där de mer eller mindre förlorar inkomster och får långt tillbaka hem utan passagerare i retur.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 22:50
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Vi har flere ganger hatt kombinasjonsreiser, siste gang her i høst på Lesbos. (ikke Apollo). Vi måtte selv sørge for transport og selv betale for å komme fra en plass til en annen. Eneste gang reiseselskapet har betalt var for noen år siden mellom to øyer, Leros og Kalymnos. Det står vel forøvrig i katalogen.
Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 09:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Vi hade en kombinationsresa Paros-Folegandros med Vings Small World medan det fanns kvar och all transfer tog arrangören då hand om helt gratis. Den skedde både med buss, färja och taxi men det här var ju före bolagen började ta extra betalt för allt så det kan säkert vara annorlunda nu.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 13:38
bengtv bengtv är inte uppkopplad

Jag vill bara förtydliga att vi inte åkte charter utan ordnade allt på egen hand.
Bokar man bostad hemifrån så brukar hotellet också kunna ordna transfer.
Tillbakaresan åkte vi buss hela vägen till flygplatsen via Chania.
Åker man till P under maj juni september eller oktober så finns det massor med
bra bostäder för 15 euro per natt. Det gick inte en dag under vår resa som vi
inte blev tillfrågade om bostad.
För övrigt så tillhör P min absoluta favoritort i Grekland. En härlig blandning mellan
det riktiga Grekland och turistparadis.
Bengt
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23.