![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Efter lite letande i datorn hittade jag några plåtar på Ligia - dock ingen riktigt bra "strand-bild". Men som du redan sett av andras svar, så bor man inte i Ligia för strandens skull, utan för att ha ett bra utgångsläge för utflykter: - Till fin-fina Lefkas stad och myllret om kvällarna. - Till Nidri för partajandet. - Till andra ställen (stränder mm). Jag tycker ert första strand-val är Agios Ioannis som ligger strax väster om Lefkas stad. Från Ligia åker ni dit med moppe på bara några minuter t ex via den lilla byn Frini. Sedan bara måste ni fortsätta längre västerut och upptäcka Agios Nikitas, Milos beach, Kathisma samt Porto Katsiki. Lefkas västkust ![]() Ligia ![]() Ligia ![]() Porto Katsiki ![]() Agios Ioannis ![]() Nicka ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Nicka!
tack för sitt svar och fina bildern=) efter många om och men har vi kommit fram till att vi ska åka till Zakynthos istället det vwerkar med mycket trevligt och vi prioriterar verkligen stranden. Hoppas att få kunna se sköldpaddan..har du möjligtvis varit där? Ha d bra! Senast redigerad av Kalimera den 2008-03-30 klockan 17:19. Anledning: Lång citering med bilder |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Ja visst har jag varit på Zakinthos! Det är också en mycket härlig ö. Det finns många fina stränder på Zante. Jag såg havssköldpaddor utanför Laganas. Men vill ni inte ha fullt ös så ska ni bo någon annanstans. När vi var där 2005 bodde vi i en ort som heter Tsilivi. Där finns det mesta: restauranger, pubar ,cafeér och en bra strand. Hyr moppe eller bil det finns mycket att upptäcka på Zakinthos. nicka ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi vill gärna hyra en moppe eftersom vi vill se en del av ön vi ska stanna där i 2 veckor så vi ska åka runt till de olika stränderna =) vet du hur mycket det kostar att hyra en moppe?...Vi ska bo i Kalamaki sägs att stranden där är fin. Ska bli super spännande!
Citat:
|
![]() |
|
|