Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-04-10, 18:41
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: SKATTEÅTERBÄRING=GREKLANDSRESA

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
TACK, Syros och Tinos är ju våra planerade öar med start på Tinos, men risken är ju att man stannar där hela tiden...
Jag vet....

Citat:
Vi älskar "stadsliv" och är mindre förtjusta numer av solbad
Ni får en hel del "stadsliv" i Tinos stad, men Ermopoli är större. På gott och på ont... Det är ju även "huvudstaden" för Cycladerna. Nu råkar inte jag gilla stan, det beror nog på att "jag kom in fel" där för många år sedan.

Men om ni envisas med att lämna Tinos för att besöka Syros kan jag tipsa om en härlig vik som heter Vari. Ligger på västra Syros. Ca 20 - 30 min med buss från stan. Det lär ha byggts ut en hel del där de senaste åren, men när jag var där var det en liten sömnig by med några Tavernor längst in i en stor, smal vik med en sandstrand och fantastiskt klart vatten.
Även jag fick tillbaka mycket mer än jag räknade med! Mer än dubbelt så mycket som jag hade räknat med! Så det finansierar större delen av resan. Vilket innebär att jag inte behöver snåla och spara så mycket som jag planerat. Och eftersom min ekonomi är tämligen statisk så lär jag få tillbaka ungefär lika mycket nästa år också.

Peter

Senast redigerad av Peter den 2008-04-10 klockan 18:49. Anledning: Glömde skatten
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:25.