Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-05, 19:39
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: 2 nya ansikten

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ytterst få som man talar med känner till kalimera.se. Än mindre har jag aldrig någonsin sett en kalimeratröja i Grekland.
/Netwolf
Samma erfarenhet här.....men det kanske beror på att jag inte ens "ser" en annan svensk på mina Greklandstripper....

Oooops.. Fast då räknade jag ju inte alla "svenskar" och "skandinaver" man får sig en titt på i Parga förstås när vi ibland tar ett bad där.....glömde ju......fast fortfarande inga "kalimera tröjor" där heller...än så länge.
Kanske blir ändring på det nu efter "Netwolf's" uppmaning....hmmm?!?!

Senast redigerad av Rinaki den 2008-05-05 klockan 19:56. Anledning: Tankspridd
Svara med citat
Gammal 2008-05-05, 20:24
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag har sett "kalimeratröjor" på varje tripp till Kreta tror jag. Jag har dock inte givit mig till känna någongång Det har aldrig hänt att jag haft mitt linne på mig när jag sett andra.Till och med på hotellet i Turkiet bodde en "kalimerian"
De som jag ändå har träffat har varit planerade möten.

Malin
Svara med citat
Gammal 2008-05-05, 23:30
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Ser ni någon Kelimeran, eller någon som ni tror är kalemiran så kan ni knyta högerhanden hårt och dunka den på vänstra bröstet över hjärtat som en hälsning! Är detta då en kalimeran så kommer denne då att besvara hälsningen på samma sätt!?
Svara med citat
Gammal 2008-05-06, 11:31
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Ser ni någon Kelimeran, eller någon som ni tror är kalemiran så kan ni knyta högerhanden hårt och dunka den på vänstra bröstet över hjärtat som en hälsning! Är detta då en kalimeran så kommer denne då att besvara hälsningen på samma sätt!?
Och om personen inte är kalimerian? Han kommer ju tro att man är fullständigt galen. Tänk om denne också uppfattar gesten som något annat... Kanske man åker på stryk bara för att man försökte hälsa!

/Netwolf - hälsar som vanligt tror jag.
Svara med citat
Gammal 2008-05-06, 13:03
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Har träffat några från Kalimera,både här hemma i Sverige och planerade möten på Kos och Kreta...Alltid trevligt ...Och skulle det vara några härifrån som är nere i Rethymno från 29 maj och 3 veckor framåt så hör gärna av på pm..behöver inte vara Rethymno,vi planerar att hyra bil och åka runt lite,vart vet vi inte än..

Senast redigerad av Athanasia den 2008-05-06 klockan 13:10. Anledning: tillägg
Svara med citat
Gammal 2008-05-06, 15:53
gunoss avatar
gunos gunos är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Flera gånger har vi dykt på kalimeror. Egentligen ganska naturligt för det har varit på Argo, Kini, Honeymoon, Santorini. Där bor det alltid någon som har anknytning till forumet. Även på Gorgona, Naxos har det skymtats skribenter på forumet.
Ingen av dem har haft Kalimeratröjor på sig. Hade inte Paris på Honeymoon presenterat forumisten som satt vid datorn kanske vi inte hade träffats, vad vet jag. Däremot vet jag att tröjorna skapar kontakt med grekerna. De är uppskattade och alla hälsar så glatt. Jag bär den någon gång under en resa.
Gunnar
Svara med citat
Gammal 2008-05-07, 20:31
Deus Exs avatar
Deus Ex Deus Ex är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg

Varför inte sätta sig ned, tända en cigarett och röka den jättefort och tända en till, prata i mobilen samtidigt med bordsgrannen och sen skrika ELLA ELLA!!!!
Vore inte det en hälsningsceremoni som hette duga? OBS....endast i Hellas!!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:19.