![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Är det verkligen dåligt drag på ön under juni?
Jag var där förra sommaren i slutet av augusti och då var det galet röj. Jag och kamraterna funderar på en ny resa i år och denna gång i juni men det vore ju lite trist om det var helt dött då. Är det många svenskar där i juni/juli? Jag avskyr svennebananfestandet i Medelhavet och är därför väldigt nyfiken om man kan räkna med att stöta på stupfulla svenskar överallt som sjunger Helan går och Basshunter. Senast redigerad av All The Times den 2008-05-21 klockan 00:42. |
|
||||
|
||||
![]()
Har intrykk av at det er stille i Juni..., og at de som evt. er der og fester faktisk er overrepresentert av Svensker...
|
|
||||
|
||||
![]()
Det var väldigt lugnt första veckan i juni förra året. Jag träffade inte så många skandinavier utan det var mest turister från andra länder.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Sonen var på Ios sista veckan i juni förra året och av fotona att döma så var det rejält röj.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Intressant. Tack för era svar.
Vi funderar på att åka mellan 14-21 juni. Vad tror ni om den tiden? Jag har fått uppfattningen att allt börjar vid midsommar (22 juni). När vi ändå är igång med frågelådan; Vet någon vart man kan få tag i bra och billiga flygstolar till Santorini? Då kan man ju styra upp resan till Ios själv utan att resa med ett charterbolag. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Edit: Kollade just Apollo. Avresa onsdag 18 juni, 1 vecka 4200kr/pers. Med Airtours kostar samma datum, samma reslängd 3300kr/pers. Senast redigerad av Siri A den 2008-05-21 klockan 12:02. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Absolut billigast till Santorini blir det med mycker is i magen och hoppas på en restresa, vid skapligt väder här hemma så brukar endast flygstol ligga på ca 2000;- för 14 dagar i mitten, slutet av juni och i juli. // Helén |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hur lång tid tar det med båt från Aten och hur mycket kan en sån biljett kosta? Vi behöver nödvändigtvis inte åka i juni utan kan avvakta lite. Än en gång ett stort tack för att ni är så hjälpsamma. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lycka till! |
|
||||
|
||||
![]()
Om ni vill ha party tror jag det är bättre att åka senare. Jag var på Ios i slutet på juni förra året och det var väldigt lugnt då.
|
|
|||
|
|||
![]()
Den bästa perioden är helt klart från midsommar fram till 10-15:e juli, sen drar högsäsongen igång. Det innebär inte mer och bättre party, utan bara en massa mer folk och framför allt en jäkla massa Italienare och de kan va väldigt jobbiga! Sitter i stora grupper på gator och torg och sjunger och skriker vilket blir rätt jobbigt.
Jag rekomenderar helt klart att åka innan högsäsongen drar igång för det är bättre party då, billigare rum, billigare öl/sprit och framför allt mycket trevligare folk! |
![]() |
|
|