![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Min första kackerlacka dök upp på Hydra 1978...Sedan dess har jag nog inte gjort en enda resa utan att se dem. Dock inte så ofta inne på rummen(som tur är!)
Värsta kackerlacksminnet är ändå från Paris.Vaknade på natten och tyckte väggarna rörde sig.Då jag tände lampan kryllade tapeten av dessa kryp! Behöver väl inte säga att vi genast packade och drog... Anki |
|
||||
|
||||
![]()
---men dom är ju inte farliga, ta det lugnt...om än lite otrevliga, det är väl det snabba sättet dom har, man vet inte var dom tar vägen. - Eftersom jag har trädgård vill jag gärna fixa kompost. Det stupar på att kackelackorna älskar min komposttunna vilket jag märkte när jag efter konstens alla regler skulle lufta och vända innehållet. Hushållsavfall blir alltså inte kompost hos mig.- Katterna älskar att jaga dem, en bra anledning att ha huskatt. Det finns små lådor med gift som man kan sätta in i skåpen, som myrfällor , och jag tycker att de verkar effektiva. K. kryper in, äter , tar med sig giftet hem till familjen...vi människor är grymma kommer jag att tänka på. Det funkar i alla fall.
Senast redigerad av Monica P den 2008-07-28 klockan 09:03. |
|
|||
|
|||
![]()
Även om inte kackelackor är farliga och inte bits får jag ett hysteriskt anfall när jag ser dem kom kutande. Jag står på en stol eller vad som finns att hoppa upp på (kul att man är så vig nån gång). Nu ska jag åka med mitt 6-åriga barnbarn och nu kommer tanken VEM ska ta hand om kackelackorna? INTE jag,
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag har en väninna som hävdar att hon aldrig sett en kackerlacka trots att hon rest en del i världen. När jag visade en bild på den blev hon väldigt fundersam och sa att det där är bara en skalbagge. Visade sig att hon sett en del. ![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hoppas du har rätt
![]() ![]() |
![]() |
|
|