Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-12-31, 15:23
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?

Visst ska katter rabiesvaccineras och jag skulle för min del aldrig ta med ett husdjur utomlands utan att göra det först. Men proceduren är lång och dessutom kan man råka ut för att vaccinet "inte tar". Då måste allting göra som en gång till.

Jag tycks ha haft en väldig tur som hittat ett kattpensionat med stora rum och där det dessutom ingår både kel och pratstunder i priset samt även ha katt som trivs med pensionatslivet. Brukar skicka klappar via sms och de utförs ganska omgående!.

Att Sotis brukade sova under filt ska inte tolkas som att hon ville gömma sig eller var rädd. Hemma sov hon jämt och ständigt under sängöverkastet. Fråga inte mig hur syret räckte till...

Har anlitat pensionatets tjänster sedan 1998 och det har vid ett par tillfällen funnits några riktiga långliggare (en kisse pga hastigt påkommen utlandsflytt kombinerat med akut allergi och ett par kissar där ägaren skulle opereras med påföljande lång konvalescens). Dessa katter har varit precis lika nöjda med livet som de andra hyresgästerna. Jag har då inte bara sett dessa katter vid något enstaka tillfälle utan vid jämna mellanrum under en ganska lång tid.

Vår nuvarande katt är hämtad på ett katthem i Helsingborg. Deras burar är betydligt mindre (och hon delade dessutom den med en annan katt) än det utrymme hon brukar vistas i på pensionatet.

Celbe
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:16.