![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Folegandros är en ö dit människor kommer från många olika länder och jag upplever atmosfären där som både grekisk och internationell i en positiv bemärkelse. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Det spelar nog ingen roll vart man åker med svenska charterbolg, grannarna är med stor sannolikhet svenskar eller skandinaver då alla ju bor på charterarrangörens hotell. Vill man INTE ha många svenskar omkring sig så får man nog ordna boende själv.
Lissi - som gärna hälsar även på svenskar vid frukosten ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen...
Känner att jag måste förtydliga mig lite.. Detta var min sjude resa med chaterbolag och jag har aldrig tidigare varit med om att där var såå mkt svenskar på hotellen. När vi tex var på cypern hörde vi nästan inte en enda svensk på hel veckan. Missförstå mig rätt jag har inget emot att det är svenskar på hotellet men jag tycker det är härligt att höra andra språk oxå... Är igen gnällig typ som ska ha allt perfekt utan gillar när jag får upptäcka lite själv och testa.... Jag tror att jag har skrivit mina "klagomål" på ett sätt som kunde missuppfattats och insett att jag nog ska boka ett stort hotell och inget lite mindre familjeägt... Tack ändå för alla åsikter som gjort att jag fått upp ögonen lite... |
|
||||
|
||||
![]()
Allt går att förstå eller missförstå brukar jag säga vid ett skriftligt samtal som här. Jag tror att en del av charmen med Grekland är just de små hotellen och pensionaten och inte de stora hotellen som brukar kännas förfärligt trista ibland. Många ställen i Grekland är småskaliga och jag har bott på ställen med några få rum där jag varit den enda svenskan och där medborgare från många länder varit representerade. Den som vill vara ifred brukar få vara det även om många greker är sociala och pratsugna. När jag bodde på Aegeon på Folegandros kom det en tre generationers grekisk familj för att stanna fredag-söndag. Då var friden borta men oh så trevligt när de förde in liv och rörelse bland de små charmiga husen som hotellet bestod av.
Greker håller ändå en viss distans om man vill vara ifred men i Brasilien har jag upplevt semestrande brasilianska familjer som bjudit in till både pratstund, vänskap och gemensamma måltider med sån värme och entusiasm att det inte skulle gå att säga nej. Här är folk nyfikna och vill veta allt om det bara finns någon i sällskapet eller omgivningen som kan översätta blir samtalen snabbt timslånga och luften fylls av glada skratt. Eva |
![]() |
|
|