![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Madeira har fantastisk natur och trevliga invånare. Vill Du se ön ordentligt så hyr bil. Det är inte lika lätta att hitta boende som i Grekland men det går. Kockarna på Madeira har tillgång till världens finaste råvaror och dom är mästare på att förstöra dem. Maten är med andra ord riktigt usel.
Skaffa någon guidbok om du sk ut å vandra. Det finns massor att välja på. Hämta gärna lite inspiration i mitt Madeiraalbum http://picasaweb.google.com/L.Fryle/Madeira |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för fina bilder!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
är nyss hemkommen från ett vackert Madeira. Förra året var jag på Azorerna och jag som tycker om natur kan rekommendera Azorerna. Fantastiska vandringsvägar, ännu ej SÅ mycket turister. På Madeira fanns stora jättekomplexhotell i Lidoområdet, på azorerna är de på väg men turismen har inte kommit lika långt. jag var på Azorerna i juni- så grönt och häckar av blååå hortensia.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Just nu står det mellan Madeira, New York, safari i Afrika - och Azorerna. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[quote]
Citat:
Min rek. Glöm Azorerena. Är det någon resa jag/vi ångrar....då är det Azorerna . ![]() Det var besvikelse efter besvikelse varje dag. En sann Grekresenär kan icke uppskatta dessa Öar. Väldigt ogästvänligt . Begränsat öppethållande på tavernerna / resturangerna. Klimat....? När vi var där i Mars fick vi uppleva hela årets väder. Kyla , regn , storm & lite....ja mycket lite sol . ![]() / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Både Azorerna och Madeira står på min "besökslista"
Jag brukar vara väldigt påläst och blir sällan besviken på nya resmål. Funderar på Azorerna till sommaren då dom inte har den extrema värmen som man kan råka ut för i sydeuropa. Azorerna har väl en medeltemp på 26 grader i juli/augusti vilket är betydligt svalare än Grekland i denna period. Jag har talat med en del personer som varit på Azorerna och faktiskt har några varit lite missnöjda medans andra varit helt lyriska. Vi ska själv prova ett nytt resmål i påsk då vi har 5 dagar i Estoril (på kusten 25 km från Lissabon) utanför Lissabon. Det är i princip så långt västerut man kan komma i Europa. Just nu har dom en temperatur av 18-20 grader. Hoppas det är lika fint till påsk! ![]() Senast redigerad av ricky den 2009-02-22 klockan 11:55. |
![]() |
|
|