![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men det hoppas jag vi kan fixa vid tillfälle! Så åker vi först till Tinos och vältrar oss ett tag. Därifrån kan vi sedan ta färja direkt till Kreta så du kan visa mig dina smultronställen... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du skulle må då.
Om du fick med mig till Tinos. Vi kanske skulle köpa ett hotell där? Världens första Kalimera-hotell. Tanken är lockande. Då blir det två grumpy old men på samma ställe. Uffe |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi Peter hur är det med "ditt" hotel? Öppnar det igen? Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att läsa din "skröna" Uffe. Håller med dig, tänk att bara få vara, kliva på en buss och se vart man kommer. Utan att kånka på en kontainer till resväska..
Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tycker om att läsa dina små krönikor, Uffe!
Är övertygad om att man skulle vara lyckligare om man vågade leva lite mer bohemiskt. Här hemma i Sverige bygger man sig sitt eget fängelse, som min kloka kollega brukar säga.. Man skaffar sig stor villa, dyr bil, dyra lån..sedan är man fast i jobb och stressig vardag med helger som bara rusar förbi. Vad håller man på med egentligen? |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Uffe!
Hoppas du känner stödet från oss läsare och att vi är MÅNGA som uppskattar dig och det du skriver! Vem glömmer tex din engelska vännina som höll huset vaken om nätterna, eller F1 färden mm mm ![]() I förra strängen så tänkte jag - klart du ska ned till mandarinerna nästa skörd vilka vi ju tom talade om då vi besökte dig hösten -07. Ibland kan elakheten skratta en i ansiktet Uffe, men skratta tebaks så mycket du kan så man får hälsa på fler gånger! Mvh! |
|
||||
|
||||
![]()
He he he...
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pfuu! ![]() ![]() Citat:
Men naturligtvis kommer det att öppna igen så småningom. Frågan är bara om det blir med nya ägare eller om Stelios och svågern Evripidi slutar att försöka ha ihjäl varandra så de kan driva hotellet tillsammans. Men jag betvivlar det tyvärr. Evri är den som driver att de ska sälja. Och blockerade att de öppnade i fjol. Han vill ha ut pengarna och har bra försörjning genom sin restaurang. Han behöver inte hotellet. Dessutom är Stelios 65 år nu och vill säkert trappa ner. Så framöver lär jag nog bo i en studio under Stelios hus när jag är där. Där jag bodde i Sept. Han bor tvärs över vägen från hotellet så jag kan ändå gå dit och sitta på terrassen när det väl öppnar igen. Ulf. Ha dé. Vi hörs. Senast redigerad av Peter den 2009-02-07 klockan 21:58. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men Uffe! Tinos är vanebildande ![]() Lissi - som faktiskt varit på Kreta 4 ggr också ![]() |
|
|