Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-11, 07:48
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Spaning

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag åker hellre med en gammal hederlig färja till halva priset men om de är utkonkurrerade så är det inte så lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Färjorna blir allt bättre på att hålla tiderna och standarden har blivit bättre.
På gott och ont. Nuförtiden så seglar stora Blue Star palats omkring mellan öarna. Tidtabellen håller, men då dessa jättebåtar ersatt så många gamla, blir det färre (och dyrare) turer. Snabbbåtar gör sitt till, men det är inte båtluff. De är transport från A till B i vårt stressade samhälle.

Givetvis har även jag med stigande ålder blivit bekvämare. Det är stor skillnad när jag reste i min "ungdom". Nuförtiden vill jag ha det ombonat. Idag har man även råd att betala för det också. Annat var det förr, då man fick leta upp billiga ställen vid sidan om och käka gyros i nån gränd. Allt för att kunna hålla den då smala bugeten.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2009-04-13, 15:16
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

En sak som jag tänkt på är att det blir fler s.k "supermarket" vilket innebär att det blir allt färre små, mysiga krypin som säljer det mesta. Allt från fetaost till halsband. Jag tycker att det är synd, men för ö-borna som handlar är det förmodligen bättre med ett större utbud av mat.

/Ofelia
Svara med citat
Gammal 2009-04-13, 15:22
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Håller med Ofelia, tycker att det är synd om de små butikerna kommer att försvinna. Men vem är det som handlar på de moderna Supermarket? Jo, just jag...det finns en hel del fördelar med det stora sortimentet, ofta bra parkering utanför och hyfsade priser.
Man kan knappt märka om man är i Grekland eller nån annanstans av utbudet att döma.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36.