![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Ska betala sista på resan i helgen, visst går tankarna till att resan kanske inte blir av. Inte hela världen kanske men pengarna vill man ju ha tillbaka. Ska kolla med reseblaget vad som gäller. Är det någon som vet?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vart ska du resa ? Varför blir din resa eventuellt inte av ? Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka ligger i riskgrupperna? Rökare? Eller är det bara de som redan har ett försvagat immunförsvar?
Det har bevisligen dött nåt tiotal människor, varav några i Mexico. Jag tycker att det liknar Kalle Anka nu när man blir rädd för detta virus. "Fan" det dör tiotusentals människor varje dag pga rökning, i trafiken osv på jorden, inte sätter WHO upp någon varningsflagg för det inte. Rökning och trafiken borde kallas för Pandemi. Öhhhhhh, va jag blir trött. Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, rökning finns nog faktiskt på WHO´s "svarta lista".
Till riskgrupper räknas väl nyfödda och spädbarn, äldre, folk med nedsatt immunförsvar eller allmäntillstånd pga annan sjukdom. Säkert en del andra också. I Mexico har det tydligen varit en del i grunden friska, någorlunda unga människor som avlidit till följd av flunsan. Men där kan jag tänka mig att det är folk ur lägre socialgrupper som kanske inte kunnat komma till läkare, eller kanske tvingats gå till sitt arbete, trots att de egentligen borde varit sängliggande. Jag kan naturligtvis dra förhastade slutsatser här. Men nog känns det som en rimlig förklaring, själv har jag när jag legat i flunsan haft nära-döden-upplevelser av att gå på toaletten eller byta kanal på tv:n, att då utföra kroppsarbete i hög värme kan inte vara nyttigt. Spekulationer, of course, tiden får väl utvisa. Sjuksköterskan i Tyskland som smittades av en patient tillfrisknade i vart fall på ett par dagar efter att hon fått Tamiflu redan inledningsvis. |
![]() |
|
|