![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Blue Star går 17.30 om Amorgos lockar. Vi har bokat på pension the big blue via Kalimera-sidan, har varit där förut och älskar alltihop. Gott att ha bokat när man kommer fram mitt i natten. Vi åker i september och betalar 25 euro för ett dubbelrum. Ägarna är jättevänliga och servicen toppen. Och utsikten är en av de bästa vi har upplevt.
MVH Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle tveklöst åka ut direkt. Rummen i Aten eller Pireus är ganska dyra. Om resebyråerna i Pireus förmedlar rum vet jag inte, men när vi angjorde Aegiali på Amorgos mitt i natten så fanns det gått om rumsuthyrare på kajen. Dettta var i mitten på juni och jag vet inte när du ska åka. I augusti kan det kanske vara bra att förboka.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej igen,
Jag tog mig i kragen och förbokade rum på "the big blue". Ligger visserligen i Katapola, och färjan anlöper Aegeali, men det skall nog ordna sig på något sätt. Gunnar, jag tog mig tid o kollade upp priserna i Aten/Piraeus, och det var som sagt inte billigt. Rummet på big blue kommer att kosta € 45/natt, verkar inte vara så farligt dyrt, de flesta ville ha kring €60 denna tid på året (20/7 -- 26/7) Nu blir det till att åka ut till Piraeus, vandra runt lite, fixa kontantkort, äta lunch och fördriva ett antal timmar innan färjan avgår 17:30. Känner mig som ett barn inför julafton! ![]() Återigen, ett stort tack till alla som tagit sig tid att svara på mina frågor. /Nicolaus Senast redigerad av grimm den 2009-07-12 klockan 22:34. Anledning: ville lägga till lite mer info... |
![]() |
|
|