![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Janne,
Om det är att du bor i ett Comhem hus alltså att Ni har alla comhem som leverantör, bor du i bostadsrätt skulle jag kontakta styrelsen för de har ett "special" nummer att ringa inte via kundtjänst. Vi hade jätte problem förra sommaren med internet som inte funkade, gick upp och ner i en månad, det var flera hus som drabbades, då visade sig att en av "switchen" behövde bytas ut, oftast ligger det 50 st per switch. Comhem har världens sämsta kundtjänst har nog många konstaterat. Men peppar peppar för oss har det funkat utan problem förutom förra sommaren då ![]() Camilla |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jag är också så ytterligt less på comhem, deras teknik, deras kundservice, deras inställning till oss kunder - allt. De vill ju dessutom att man hela tiden ska ha bindningstider genom att sälja på en olika slags "erbjudanden".
Vi fick fast fiber installerat i huset för en månad sedan så nu är alla comhemtjänster uppsagda, tack och hej ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nu har det gått mer än en vecka och läget är oförändrat: inget internet. Ringer kundtjänst dagligen, svaret är detsamma: Vi åtgärdar just nu en driftstörning på bredbands- och telefonitjänsten i ditt område. På frågan om vad exakt det är för fel blir svaret att de inte vet, teknikerna (som enligt kundtjänst jobbar dygnet runt) kan inte berätta det, det är för svårt, ingen skulle ändå begripa. På frågan om när de tror att internet kommer tillbaka blir svaret: vi vet inte.
Så där kan man ju inte ha det. Så jag åker bort ett tag, kan ändå inte jobba, och kanske finns det inernet dit jag åker. Det finns värre saker att drabbas av här i livet, vad är väl lite internet hit eller dit. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nä...man klarar sig ju galant utan i Grekland! Men detta är ju Ditt jobb!!
Vi har ingen telefon nu, reparatör har varit här i flera timmar och felet ligger MELLAN deras kopplingsstation vid gaveln på detta huset och vår lägenhet, alltså en sak som bostadsrättsföreningen ska betala ...HUR LÄNGE TAR DET MÅNNE??? de rören är föreningens ansvar att hålla rena. Nu får vi skriva brev till styrelsen och framlägga problemet...Det roliga är att det är precis utanför vår granne, som är styrelsensordförande, som felet sitter....Internettråden är ok, men det är ett brott på vår telekabel och inga försök alls att dra i trådarna eller försöka skjuta med fjäder i röret lyckas.. Tur man har mobil och hellre telelös än internetlös med tanke på alla bankaffärer och alla kontakter här, inte minst Kalimera ![]() HÅLL UT JANNE....Åk till Västkusten! ![]() Lissi |
![]() |
|
|