![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag vet inte varför men jag har alltid hört att paraplyer ska köpas på Rhodos, har för mig att det har nått med tullfritt att göra. Var där i juni och köpte tre jättefina paraplyn för sammanlagt 19€. Det finns hur många affärer som helst på den gatan där bussarna utgår ifrån (bakom saluhallen, följ gatan upp åt höger)
Irene/som ska googla och se om jag kan hitta nått om detta Hittade detta på: http://www.tswtc.org/documents/Guide_Rhodos_(1).htm Paraplyer Paraplyer finns i alla skepnader och prislägen och är också en rest från frihandelstiden. Bra presenter att ta med hem och de flesta butiker ligger runt Cyperntorget och i Gamla stan. Senast redigerad av IRSA den 2009-08-09 klockan 13:44. Anledning: Googlade lite |
|
|
|||
|
|||
|
Vi har köpt guld på Rhodos men man skall kolla priserna noga för det kan vara mycket dyrare på ett ställe än ett annat. Nu har vi hittat en butik inne i Gamla Stan där vi har lärt känna mamma o dottern som äger butiken o fått bra precis där o en guld smed mitt emot Svenska bageriet som ligger i samma gata som hotell Helios..
Jag pratade precis med en väninna o hennes man som hade kommit hem för två veckor sedan ifrån Rhodos o dom hade åkt på o betala rejält med övervikt o alla som checkade in på den flighten fick betala övervikt dom hade fått betala 70 euro för 10 kg. Så tänk på vikten när ni flyger hem ifrån Rhodos... |
|
|
|||
|
|||
|
Hej Alla
![]() I turismens barndom till Rhodos på 60 och 70-talet kanske även längre fram, var sprit och paraplyer "tax free". Detta för att hjälpa turistnäringen, tax free sprit det förstår jag, men varför just paraplyer? ![]() På den tiden vimlade Rhodos av spritbutiker, företrädesvis i gamla stan. De flesta paraplybutikerna låg på Galiasgatan, från Cypernplatsen ner till Saluhallen. //PA
|
![]() |
|
|