![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har nog varit med om både rejäla ösregn och lättare duggregn i Grekland även om det inte är så många gånger. I Platamonas på fastlandet fick vi uppleva ett riktigt rejält busväder en natt, då stod jag ute på balkongen och tittade ända tills det började flyga takpannor genom luften, då stängde jag fönsterluckorna och gick till sängs.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Joda, duskregn forekommer, men kanskje ikke så ofte som i Norge.
Der duskregner det jo hele tiden! ![]() Er i Kalamata nå og har vært her i 2 uke, og valgnatten (natt til den 15.9.) var det slettes ikke duskregn her. Det kom 50 mm på 2 timer!!! ![]() Men dagen etter var det fint, - strandliv og + 30 grader,..... og for en herlig lukt!!! Havet holder jo +25 grader allikevell! Jeg får si som bøndene: Thank God for the rain, it's good for the olives! |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är regn god för olivträden och all annan natur också. Men just denna ösregn och hagelregn gjorde inte så gott tyvärr. Enligt nyheterna och tidningarna vållade regnet och det kraftiga åskvädret vi hade stor skada både för vindruveskörden och oliverna.
Det är inte vanligt med sådana oväder med regn i september.Här i Koroni trakterna har vi haft väldig het och fuktig väder och sydvindar från Afrika, vädret sägs vända i morgon till nordvindar så det blir förhoppninsvis lite friskare i luften,men havet håller som sagt underbara +25 grader. |
|
|||
|
|||
![]()
Det ovädret kom absolut på fel tidpunkt!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|