![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
hej
Åkte Spanien runt i våras och där ingick Barcelona. Misstänker att Du åker med Scandorama eftersom de har i "I Gaudis fotspår". Är det så kan utflyckten varm rekommenderas. Besöker kyrkan Sagrada Familia, parken Guell samt hans bostad Casa Babblo. tror Ni får mycket ut av denna rundtur. Missa framför allt INTE La Rambla. En promenad där är värt en mässa. Glöm inte att besöka saluhallen som ligger där. En tur upp till Olympiastadion ger en hänförig utsigt över staden. Det några bilder från Barcelona på min hemsida www.onslundafoto.se sedan är det bara att klicka sig fram. Lycka till! Chras |
|
|||
|
|||
![]()
Vilken härlig hemsida du har Chras och vilka underbara bilder. Tackar för infon och ska självklart försöka se alla dessa platser och givetvis följa med på utflykten
![]() ![]() //Ingela |
|
|||
|
|||
![]()
När jag var med några lärarkollegor i Barcelona våren 2004 så var vi på en vandring i de f d arbetarkvarteren som nu är trendiga. Där var bla ostprovning med vin i en affär och hela vandringen som tog 2 -3 tim leddes av en konststuderande och avslutades med en fantastisk buffé som vi köpte ingredienser till efter vägen. Buffén serverades på takterassen till ett privat hem, en vän till vår guide. En mycket ovanlig och jättetrevlig vandring. Det var inte jag som bokade, så jag kan inte säga vilken sida du hittar denna typ av vandring på men jag vet att min kollega hittade allt på nätet!
Barcelona är en fantastisk stad och vi vill också åka buss dit, så berätta gärna efter resan!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Mmmm, vinprovning på Torres. Där var jag i slutet på mars!
Nu var vi ett sällskap (jobb) och åkte tillsammans med "vingurun" Håkan Nilsson från Helsingborg så det var ett specialbokat arrangemang men allt var mycket trevligt. Guidad tur följt av 12-viners provning och lunch i Torres representationsvilla. Väldigt tjusigt ![]() Hoppas ni får den äldre mannen som guidade oss. Jätteduktig! Förutom de stora sevärdheterna så är det mysigt att bara strosa runt i de gamla kvarteren, slinka in på en tapasbar, fika och titta på folk. Äta på någon av restaurangerna nere i hamnen. Besök den stora saluhallen på La Rambla. Se för allt i världen fotboll.... måste vara en upplevelse... Det ska jag göra nästa gång jag kommer dit! Bussresa har jag ingen erfarenhet av men berätta gärna hur du upplevde det när ni är tillbaka igen. Hälsningar Stinab (2 dgr till London ![]() |
![]() |
|
|