![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Önskar också er i Luleå en trevlig kväll. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jippii det snöar! Små fina flingor,inte större än knappnålshuvuden men ändå...
Önskar att de i eftermiddag - lagom till luciafirandet i stan - ska blir stora som lovikavantar. Ops!! ![]() Hur har ni det där uppe i Umeå, Luleå, Piteå? Förmodar att ni kan göra snöänglar. ![]() Lilla sjöborren. |
|
||||
|
||||
![]()
Minus 3,5 grader i Umeå, men icke en snöflinga ännu. Dock har vi förvarnats om att det ska komma snö nu under aftonen.
Mörka moln på himlen talar även för detta. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Minusgrader här i Luleå också, men inte en snöflinga i sikte...
![]() Dock har jag varit med om det finaste Lucia-tåg jag någonsin sett och hört under mitt 33-åriga lärarliv. Detta hände i fredags i Råneå kyrka (en by i Luleå kommun). Vilka fantastiska sångfåglar och vilken duktig musiklärare vi har i vår lilla skola. Vintermörkret försvann för en stund... ![]() Ivi |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har vi äntligen fått snö här i Härnösand,som jag har längtat!
November har jag förträngt,kolsvart och regn hela tiden. Hoppas att snön for iväg uppöver så ni också får lite vitt på backen. Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Piam ! Du menar väl äver neröver ... mot Mälardalen
![]() Härnösand ...poesi i mina öron. Min mamma är från Älandsbro så jag vet hur ett vinterskrudat Härnösand ser ut. Lilla sjöborren ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag delar med mig till Mälardalen också, naturligtvis!
Sjöborren du skriver om H-sand.Imorse när jag for till jobbet hade dom tänt marschaller längs vår paradgata Nybrogatan det gör dom varje år och det är så himla fint Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|