Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-18, 19:10
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Sv: Folkmängder på Amorgos i juli?!

Hej!,

Det verkar variera en hel del med vilka som turistar var o när.
När jag var på Amorgos i slutet av Juli 2009, så hörde jag inte ett ord svenska eller norska. Däremot hörde jag en Dansk familj bland alla fransmän o italienare. Men som sagt, det var mycket stillsamt o fridfullt. Badbåten var knappt halvfull under högtrafik. Inte heller tavernorna hade påfallande mycket folk, så jag tror inte att ni kommer att uppleva turismen som påträngande

Som en liten anekdot kan jag berätta att det var med de två sistnämnda nationaliteterna som jag skaffade mig mitt livs första baksmälla baserad på Ouzo, Raki samt Rakomelo. Vi hade störtroligt hela natten med återupplivande av sånger från barn- och ungdomstiden, men jag kan lova att påföljande morgon tillbringades i ett mycket stillsamt horisantalläge på stranden, hela dagen...
Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 19:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Folkmängder på Amorgos i juli?!

Har inte varit på Amo i högsäsong.

Men den trånga sektorn är säkert densamma säsongen igenom, och det är inte bylivet. Det är stränderna. Stränderna på Amorgos är ju inte stora (förutom Egiali) och där kan det bli rätt trångt även i eftersäsong. (Fast trångt med Amorgos-mått mätt, då)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.