![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jaså? I fjor skjøt Sverige, Danmark og Norge inn et enda større milliardbeløp i SAS. "Nu är bolaget tryggat en bra tid framöver," sa man. Nå er milliardene fra i fjor vekk og SAS mister 160 kroner for hver billett de selger. Jo flere billetter de selger, desto større blir underskuddet. Spørsmålet er ikke om SAS går under. Spørsmålet er hvor mye svenske, danske og norske skattepenger som skal kastes bort før man setter ned foten. Stephan |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Källa ?
Saken är den att de tre skandinaviska staterna, som delägare, gör en bedömning om det företagsekonomiskt är förnuftigt att satsa mer pengar i sitt ägande. Tydligen har man gjort bedömningen att så är fallet. Den större politiska frågan är väl om staten ska äga företag eller inte? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
SteffTee etterlyser kilde (källa) til min opplysning at SAS taper 160 kroner pr billett som selges. Jeg beklager at kildeopplysning ikke kom med. De som er interessert, kan klikke på vedlagte link. http://e24.no/selskap/SAS-NOK/article3509546.ece Vennlig hilsen Stephan |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tack Stephan.
Fjolårssiffrorna har jag nog koll på men hur det är i dagsläget är det svårare att spekulerar i. Eller rättare sagt, spekulera är lätt men fakta hur det är just nu är svårt att få fram. Kanske det förloras 150kr per biljett just nu ![]() Ett som är säkert är att de statliga ägarna sitter i en rävsax! Antingen satsar man pengar i de företag som man äger ller också satsar man pengar i arbetsstödsåtgärder. Men man förstår att det sticker ut att satsa pengar på ett enskllt företag. Ett företag som man också äger i samarbete med de svenska kapitalismens stora företrädare, Wallenbergssfären. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
http://blogg.svd.se/ledarbloggen?ID=18372
Tydligen, enligt SvD, har det engelska lågprisflyget Easy jet startat en facebookgrupp som heter "när tar SAS pengar slut?" med flygbiljetter i prispotten. |
![]() |
|
|