![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Den här diskussionen har fått lite knepiga avstickare, förmodligen helt enkelt därför att alla inte menar samma sak med ordet manipulera.
Jag törs nästan GARANTERA att ingen av de redigeringskunniga amatörfotograferna som har tänkt skicka in bilder till tävlingen har för avsikt att MANIPULERA sina bilder. Med manipulera menas att förändra motivet för att uppnå ett visst, många gånger tvivelaktigt syfte. ![]() ![]() ![]() Vi det laget hade jag för länge sedan kommit fram till att han är fan inte vid sinna sinnens fulla... men så sa han "nä jag skojar" och berättade att han helt enkelt hade lagt en autokontrast på en del av tävlingsbilderna innan han la in dem. Uppenbarligen hade jag inte själv gjort det på den bilden, men jag tycker det är jättebra att han gör så. Det återskapar ju mer av "verkligheten" eftersom den ändå alltid är mer kontrastrik än vad en kamera kan återge. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad vi har för åsikter tycker jag du skall respektera, och kan du stå för ca 20% av denna strängen, så får även vi andra skriva något om vad vi anser. Mvh! Senast redigerad av 91kg den 2005-10-05 klockan 14:14. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men när en fråga diskuteras och alla inte menar samma sak med diskussionens nyckelord blir det lätt lite snett. Det tycker jag det har blivit i den här tråden när de som har intresse/kunskaper för bildredigering har misstänkligjorts och näst intill anklagats för fusk. DET om något tycker jag är respektlöst. Senast redigerad av Elisabet den 2005-10-05 klockan 14:06. Anledning: stavfel |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Naturligtvis så har du rätt.(har jag förstått) Mvh! |
|
|||
|
|||
![]()
Nå begynner denne diskusjonen å nå et skikkelig lavmål. Det som startet som gode og fornuftige spørsmål, er nå blitt en diskusjon som det ikke er verdt å fortsette.
Foreslår at dere sender inn de bildene dere vil ha med i konkurransen, slik som dere vil at de skal være - og så ser vi hvem som vinner! Lykke til - alle sammen! ![]() |
![]() |
|
|