![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller fullständigt med.... Men vi har ändå tyckt det blivit billigare att åka med dem de 2 ggr vi gjort det (till Alghero, Sardinien och Zadar, Kroatien). Det är bra att bolaget finns för trots att de lägger på för en massa avgifter är de oftast billigare än andra. Vi brukar också när vi åker med dem betala för prioriterad ombordstigning (tror det kostar 40:-) per person men det gör vi för att slippa trängas med den stora horden av folk som går på sist.
Men vill hålla med om att de absolut mer tydligt skulle kunna redovisa för totalpriset för resan (och inkludera bagaget etc i priset), sist började vi på 11 kr och slutade på 1.500 ca........ |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ærlig talt, det sier seg vel selv at når man kan fly for under 100 kroner så må Ryanair finne en annen måte å få inn penger på. De driver jo en bisniss, ingen har overskudd av å selge en flyreise som går over halve Europa for 60 kroner.
Hvor skjult ekstrautgiftene er vet jeg ikke, ser f.eks på den svenske siden deres at under listen med tilbudspriser deres står det "Biljettpriserna omfattar inte frivilligt / Avgifter och extra kostnader (klicka här)" Og når man "klikker der" kommer det opp en lang liste med ekstrautgifter. Så vet et ekstra klikk kan man altså få oversikt over hva reisen koster totalt sett. I det hele tatt, med så lave grunnpriser burde man forstå at det kommer tilleggsutgifter, og sjekke det opp før man bestiller om det er noe problem. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Som alla andra företag har Ryanair en marknadsföringsbudget, det är den som belastas när dessa biljetter säljs, med målet att skapa intresse för produkten. Och säga vad man vill om Ryanair men något har de ju gjort rätt, de är väl idag det framgångsrikaste flygbolaget i Europa, oavsett om man mäter ökning av passagerare och linjer, hur väl man fyller sina plan (kabinfyllnadsgrad) eller i ekonomiska tal. I trådskaparens länk kan man också läsa att bolaget, finanskris till trots, gjort en vinst på ca 3 miljarder, vilket kan jämföras med de flesta traditionella bolags katastrofsiffror. Av det kan man förstå att högre biljettpriser faktiskt inte är vägen till framgång i flygbranschen. Lars Senast redigerad av laero den 2010-04-07 klockan 12:58. |
![]() |
|
|