![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vilka är det? Jag är alltid nyfiken på böcker
![]() Häromdagen satte jag ihop den trave jag ska ha med mig när jag åker (om jag inte hinner ändra mig): Hanne-Vibeke Holst: Drottningoffret Christoffer Carlsson: Fallet Vincent Franke Henning Mankell: Kinesen Maria Küchen: Lycklig hora Michael Greenberg: Den dagen min dotter blev sjuk Anneli Jordahl: Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet) Selma Lagerlöf: Jerusalem Gunilla Linn Persson: Sagan om mig själv |
|
||||
|
||||
![]()
Har inte bestämt ännu. Vi har en dröse olästa böcker hemma. Just nu lutar det åt dessa fyra:
Junot Diaz: Oscar Waos korta förunderliga liv. Randy Pausch: Den sista föreläsningen. Carl-Johan Vallgren: Kunzelmann & Kunzelmann. Carlos Ruiz Zafón: Ängelns lek. Jag hade tänkt ta med Boktjuven av Marku Zusak. Tyvärr har jag redan börjat läsa den och kan inte sluta. ![]() Sedan hoppas vi förstås kunna hitta böcker längs vägen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har inte läst någon av de där, men både Diaz och Vallgren har jag hört många som gillar.
Jag läste Zafons första men var inte jätteimponerad. Fy vad svårt att bara välja fyra! Ni vet ju var och när det lilla bibliotek som jag räknade upp finns ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla
![]() Nästa gång ni åker och inte gör någon extra tur till "Baksidan" (Stockholm), åk via Köpenhamn (därifrån går det många fler flights än från STO) och dit åker ni med Öresundståg från K-krona. Tåget stannar i våningen under terminalerna, ena rulltrappa upp och voila är ni uppe i hallen, lätt som en plätt! ![]() Vad var det som var så svårt med Limnos m.fl. öar? ![]() Men ha en go tur, vart ni än åker i Grekland! ![]() //PA ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Men, som sagt, inget är hugget i sten, vi kan mycket väl hamna på Limnos vad det lider. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är skitsvårt! Om jag bara hade fått välja en skulle jag valt Boktjuven, men den hinner jag tyvärr läsa ut innan vi reser.
Citat:
![]() |
![]() |
|
|