![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Pyttan - jag blir alldeles tagen av din lista! Sitter en lång stund och funderar tillbaka på egna minnen och höjdpunkter...
Rhodos - med lumparkompisarna 1977. Minns att jag brände mig på Mandraki (?) stranden, körde till Lindos med gamla moppar som gick sönder och fick lagas efter vägen. Och diskoteken ![]() Korfu - tågluffningen (1982) toppades med en båttur från Bari till Korfu tidigt 80-tal. Minns att vi bodde några nätter i Sidari som då var en sömning by. ![]() ...15 år senare... Kreta - Under tre intensiva år (1996-1998) och fem tillfällen åkte jag runt på ön, sista turen gick med bil från Sverige och varade sju veckor, varav fem i Rethymnon. Läste grekiska på sommaruniversitetet och stämplade i den grekiska a-kassan. Vilka äventyr! ![]() Thassos - here we go again ![]() ![]() Samos - (2004) Votsalakia blev vårt mål denna fotbollstokiga sommar. Det var EM på alla uteställen och grekerna vann, vilken stämning ![]() Lesvos - (2006) Underbar vecka med bilturer över hela ön. Nu började ett mönster sättas - vi åker till en ny ö varje gång som slutar på -os Poros - (2007) Inleder sommaren med en tur till denna lilla pärla... Aten - Avslutar Poros-resan med en natt i Aten, hinner med Akropolis och delar av gamla stan. Kos - (2007) Vi följer upp med en septembertripp till den forna partyön. Lugnt och still med utflykter även här - hyrbil blir mer och mer ett måste. Karpathos - (2008) Härlig ö, påminner en del om Kreta med den bergiga naturen. Upptäcker Lefkos med härlig sandstrand mitt i hamnen. Kör vilse i bergen och hamnar på "very bad road" med hyrbilen. ![]() Skiathos - (2008) Två lata veckor med mycket small banana beach ![]() Skopelos - (2008) Tvådagarsutflykt från Skopelos, upplevde "Mama Mia"-stämningen på plats.. Vacker ö - värd en egen resa framöver ![]() Kreta - (2009) kunde till slut inte hålla mig borta från denna minnenas ö ![]() Kefalonia - (2009) Tar upp filmtråden och besöker "Captain Corelli's" ö. Upptäcker att varje ö har sin charm och det är omöjligt att rangordna dem... Chalkidiki - (2010) är årets resmål... avresa i mitten på juli! Åker bil genom Europa och återupplever sommaren 1998. Kanske en avstckare till Thassos också... ![]() Ja, det var min lista det ![]() Göran |
|
|