Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-06-22, 15:31
Eliskandariya Eliskandariya är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010
Standard Sv: Gula blommor?!

Jag rekommenderar verkligen att ni hyr bil. Vi var på två stränder norr om Pigadia, där vi bodde, Achata och Apella. Båda var supermysiga, Achata har två tavernor och Apella en lite ovanför. Åker ni till Achata rekommenderar jag den vänstra om ni står och tittar ut över vattnet. Om ni hyr en jeep, åk upp till Olymbos, eller åk med båt- och bussturen dit. Väldig mysigt och pittoreskt.
Maten i Pigadia var så där, tyckte jag. Iaf där vi åt. Den kändes liksom lite för turistanpassad. Bästa maten vi fick tag i var ett hål i väggen med en liten uteservering nära taxistationen, allra bästa maten på en taverna uppe i Olymbos, den hette någonting med Blue nära kyrkan, en trappa upp med ett blått, blommigt räcke. Rekommenderar verkligen att ni äter där om ni kommer dit Priserna är ungefär som här, 20 kr för en läsk, 70-130 kr för mat beroende på vart man går. I Pigadia finns inte jättemycket shopping men så att det räcker när man är på en Greklandssemester:P Lite turistshoppar, några klädaffärer osv.
Rekommenderar även att ni, om ni hyr bil, åker upp till de två byarna man ser från Pigadia, uppe i bergen. De är också supervackra, den ena är lite större än den andra och där uppe finns ingen turism alls, förutom engelska på skyltarna utanför de få tavernor som finns
Sen kan jag lägga till att just den veckan jag var där var det extra stark sol av någon anledning, jag fick använda spf 50 och brände mig ändå lite, och jag var ingen blekfis när jag åkte ner. Kan hända att det har gått över för i slutet av veckan kom även en värmebölja, som högst var det 41 och på kvällarna kom det såna där hårda, jättevarma vindar från Sahara, som tydligen har ett namn. Men såg för en stund sen att det var 28 nu därnere, så det bästa är nog att höra er för

Senast redigerad av Eliskandariya den 2010-06-22 klockan 15:37.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:28.